Detalji
Ova je knjiga rezultat istraživanja društvenog položaja umjetnica koje sam provela 1998/99., primjenjujući temi primjerenu kompleksnu metodologiju: kvantitativne istraživačke tehnike, potrebne za prikupljanje podataka i njihovo razvrstavanje, te kvalitativni metodu - intervju - koja premošćuje jednoznačnost statističkih pokazatelja i omogućuje razumijevanje prikupljenih činjenica, poduprta aktivnim sudjelovanjem umjetnica, koje tako postaju subjekti u stvaranju knjige o sebi. (autorica)
IZ RECENZIJA
Knjiga Jasenke Kodrnja Nimfe, Muze, Eurinome - Društveni položaj umjetnice u Hrvatskoj značajan je doprinos sociologiji kulture i umjetnosti, pogotovo kada je riječ o kreatorima umjetnosti. Knjiga, osim toga, predstavlja i uspješan doprinos obnovi kvalitativne, ali i kompleksne metodologije.
Dr. sc. Miroslav Jilek
Ako se knjiga motri na razini dekonstrukcije (postmoderna, postfeminizam) rezultati intervjua dekonstrukciju pokazuju kao ambivalentnost iskaza i doživljaja, te kao redefiniranje cjelokupnog iskustva iskazanog redefiniranjem pojmova (prostor, vrijeme, umjetnost, identitet, moć...).
Prof. dr. sc. Tena Martinić
U likovima Muza, Nimga, Penelopa, Atena, Sirena i Kirka sistematizirane su različite strategije kojima umjetnice nastoje utjecati na svoj društveni položaj i doživljaje sličnosti i različitosti u odnosu na svoje muške kolege. Knjiga jasno pokazuje da su umjetnice, bez obzira na to smatraju li svoju umjetničku praksu specifičnom ženskom, tj. drukčijom od muške, ili takvo razlikovanje ne prihvaćaju, u svom profesionalnom radu, a pogotovo u izboru profesije i svladavanju odnosa privatno / javno suočene s problemima koji nisu rodno / spolno neutralni.
Prof. dr. sc. Nadežda Čačinović
- IZ SADRŽAJA
- ZAHVALA
- PREDGOVOR (B. Despot)
- UVOD: IZ PUSTINJE MOGUĆNOSTI
- 1. KONCEPTUALIZACIJA: HIJERARHIJSKI, NEHIJERARHIJSKI I TREĆI PRISTUP
- 2. UMJETNICE
- Ples
- Kategorija roda
- Umjetnice
- Društveni položaj
- 3. METODOLOGIJA
- Metodološki okvir
- Pristup umjetnicama
- Intervjui
- Sekundarne analize
- Tipologija
- Ciljevi
- Operacionalizacija
- Pitanja
- 4. PRISUTNOST UMJETNICA
- Globalna razina
- Akademska razina
- Profesionalna razina
- 5. PODRIJETLO I OKRUŽENJE ODRASTANJA
- Predškolsko i školsko razdoblje
- Razdoblje maturiranja i izbor profesije
- 6. MOTIVACIJA I DOŽIVLJAJ UMJETNOSTI
- U vrijeme opredjeljenja za umjetničku profesiju i danas
- Umjetnost (osobno značenje)
- Umjetnost budućnosti
- Ambicija
- 7. IDENTITET UMJETNICE
- Ime, prezime
- Zanimanje
- Godine i vrijeme (linearno i žensko)
- 8. PROSTOR
- Stambeni i radni prostor kao ženski mikroprostor
- 9. RADNI STATUS
- Zaposlene i samostalne umjetnice
- Zaposlene u kulturnim djelatnostima i nezaposlene
- 10. DILEMA: PROFESIJA - PRIVATNOST
- Obiteljski status i stav prema usklađivanju profesije i privatnosti
- Dileme u vrijeme opredjeljenja za umjetničku profesiju
- Aktualne dileme
- 11. PREDODŽBA O UMJETNICI
- Umjetnice realno
- Umjetnice idealno
- Kako drugi ljudi vide umjetnicu
- 12. ŽENSKOST U UMJETNOSTI I ŽENSKA UMJETNOST
- Unošenje (upisivanje) ženskosti
- Ženska umjetnost
- 13. MOĆ, NATJECATELJSTVO, AFIRMACIJA
- Moć: volja za moć i moć za žene
- Stav borca
- Doživljaj drugih umjetnika: konkurentski ili suradnički (kolegijalni)
- Koncepcija natjecateljstva i suradnje (hijerarhijski i nehijerarhijski pristup)
- Afirmacija (ugovaranje poslova, umjetničko tržište, honorari)
- Žiri, publika, kritika
- Nagrade
- ZAKLJUČCI
- SUMMARY
- LITERATURA
- PRILOZI
- Umjetničke akademije i fakulteti (1998.)
- Predsjednici i tajnici umjetničkih udruga
- Tablice, Članovi/ce umjetničkih udruga 1998. godine
- Tablice, Članovi/ce umjetničkih udruga 1979. godine
- Pseudonimi i inicijali hrvatskih književnica
- Uzorak
- Upitnik 1. (intervjui u svibnju, lipnju i srpnju 1998.)
- Upitnik 2. (intervjui u rujnu 1998.)
- O AUTORICI