Detalji
Danas se smatra da su sva djeca kreativna jer imaju potencijal koji samo moramo probuditi i poticati. Nadasve je važno da im stvaramo primjereno okruženje (obitelj, vrtić i škola). Stoga je i ovaj priručnik zamišljen kao inspiracija odgajatelju, učitelju i roditelju u smišljanju kreativnih aktivnosti za djecu ali i kao izravni radni materijal za poticanje misanih procesa i stvaralaštva djece predškolske i osnovnoškolske dobi. Vježbe su kratke i jednostavne a omogućuju djetetu da upotrijebi sve sastavnice kreativnosti, pri čemu se kroz 15 grupa vježbi - zadataka potiču važniji spoznajni i emocionalni procesi prisutni u stvaralaštvu.
IZ RECENZIJA
Poticanje kreativnog i kritičkog mišljenja, ohrabrivanje djece da misle stvaralački i usude se biti drukčiji, jedan je od najvažnijih, no često potpuno zanemaren, zadatak procesa odgoja i obrazovanja. Istina je da jedan priručnik u tom smislu neće popuniti sve rupe u glavama onih koji već znaju sve odgovore, ali će svakako pomoći onima koji još ni sami nisu odustali od postavljanja pitanja i spremni su ih poticati u djece.
Dr. sc. Dubravka Milković, Hrvatski studiji - kolegij Psihologija obrazovanja
Danas kad se mnogo govori o potrebi reformiranja obrazovanja odgajatelja i učitelja, ovaj priručnik može biti putokaz u kojem smjeru bi trebali djelovati odgajatelji i učitelji u radu s djecom i to uzimati u obzir pri izradi programa njihova obrazovanja odnosno stručne izobrazbe. Svojim pitanjima odrasli mora više poticati, a manje vrednovati dijete u traženju rješenja, manje tražiti ponavljanje standardnih odgovora, a više dati slobodu dječjoj kreativnosti.
Ne samo da se vježbama ovog tipa potiče kreativno mišljenje već se svakom djetetu u grupi odnosno razredu omogućuje da djeluje na sebi svojstven način, oslobođen procjenjivanja uspješnosti od strane odraslih. Prepuštajući se mašti, fantazijama i skrivenim željama i snovima, djeca stvaraju svijet po svojoj mjeri, a odrasli kroz njihove crteže i izjave mogu ponekad dobiti smjernice za utvrđivanje dječjih problema. Po tome ove vježbe imaju i preventivni karakter.
Prof. dr. sc. Dubravka Maleš, Filozofski fakultet Zagreb - Odsjek za pedagogiju
- IZ SADRŽAJA
- UVOD
- I. dio: VJEŽBE I ZADACI
- 1. Znakovi - simboli
- 2. Što sve može nastati od...
- 3. Neobične kombinacije
- 4. Dopunjavanje crteža
- 5. Neobična uporaba običnih predmeta
- 6. Neobične problemske situacije
- 7. Obrnute situacije/apsurdnosti
- 8. Što bi bilo kad bi bilo...
- 9. Neobična bića
- 10. Neobični dijelovi tijela čovjeka i životinje
- 11. Kombinacije: Ljudi/životinje i predmeti
- 12. Kako bi prodao ovaj proizvod?
- 13. Maštovitost - fantazija
- 14. Pitalice - rebusi - zagonetke
- 15. Verbalni - semantički zadaci
- II. dio: DJEČJI RADOVI
- III. dio: METODIČKI OSVRT ZA ODGAJATELJE DJECE I NAŠE ZABLUDE O NJIMA
- 1. Zapažanja učiteljica iz praktične primjene vježbi
- 2. Primjer uključivanja vježbi kreativnog mišljenja u integrirane nastavne dane
- 3. Primjeri priprave za nastavu s uključivanjem vježbi za poticanje kreativnog mišljenja
- 4. Iskustva u primjeni vježbi kreativnog mišljenja u kraćem programu - igraonici za darovitu predškolsku djecu
- 5. Smjerokazi kreativnosti
- 6. Primjeri kreativnih dječjih radova prema nekim pokazateljima kreativnosti
- Originalnost / izvornost (rijetkost)
- Fluentnost / protočnost
- Fleksibilnost / prilagodljivost
- Spajanje / povezivanje
- Kompleksnost / složenost
- Kreativnost: Urban-Jellenov test
- Kreativnost: Torranceov test kreativnosti
- Dječji crteži u boji
- Literatura
- Bilješka o autorima.