Detalji
Prvi dio knjige upoznaje čitatelje s organiziranom pripremom djece za školu (koja nisu pohađala vrtić), a drugi obuhvaća 10 većih tematskih cjelina. Ponuđeni program rada s predškolskom djecom naglašava potrebu odgojno-obrazovnog djelovanja na cjelovit razvoj djeteta, pri čemu se rad u predškoli shvaća kao proces prilagodbe djeteta na nove okolnosti kako bi se postupno emocionalno i psihički pripremilo za nove školske obveze. Knjiga je metodološki suvremeno koncipirana, usklađena s prosvjetnim programom, te će biti velika pomoć i voditeljima i roditeljima, ali i ostalim djelatnicima u predškolskim programima, jer obiluje bogatim sadržajem izvedbenih aktivnosti.
IZ RECENZIJA
Knjiga Predškola - Vodič za voditelje i roditelje u pripremi djece za školu novi je pozitivan doprinos autorice Anke Došen-Dobud obogaćivanju programa i metodike predškolskog odgoja i obrazovanja.
Jednostavnim jezikom približava metodiku odgojno-obrazovnog rada, stavljajući akcente osobito na dijelove koji su povezani sa zadaćama programa, počevši od sadržaja i aktivnosti koje omogućuju socijalizacijski proces i prevladavanje teškoća odvajanja, što u neke djece može izazvati teškoće.
Vodič odiše velikim iskustvom u radu s djecom i razumijevanjem za sve sudionike programa. Odiše usmjeravanjem na sklopove aktivnosti kao temeljne okvire u kojima voditelj može birati, dodavati, kreirati...
Stoga vjerujem da će, zbog sadržaja i načina kako je koncipiran, biti stručna podrška i pomoć svim sudionicima predškole - odgojiteljima, roditeljima i učiteljima koji će ostvarivati predškolu, ali i onima koji će se pripremati za novu djecu - za nove učenike.
Mr. sc. Matilda Markoičić
Autorica u svojoj metodičkoj koncepciji naglašava potrebu odgojno-obrazovnog djelovanja na dječji cjelovit razvoj, a učenje utemeljuje na dječjim razvojnim i individualnim potrebama. Na život predškolskog djeteta gleda se cjelovito, optimistično, ovdje i sada, a ne kao na neko manje važno razdoblje u kojemu se treba izolirano pripremati za neki budući život u školi.
Predložene teme i njihov način razrade autorica nudi kao mogući smjer, a ne kao propisanu dogmu, uvažavajući različite kontekste sredina u kojima se predškola izvodi, poštujući kreativnost i različite razine stručnosti voditelja izvedbenih programa kao i individualnost djece.
Iako se Vodič obraća voditeljima predškole sa željom da im se pomogne i ohrabri ih u radu s djecom koja ne polaze vrtić, vjerujemo da će izazvati i pozornost stručnjaka i djelatnika koji provode ostale predškolske programe, zbog cjelovitosti stručnjaka i djelatnika koji provode ostale predškolske programe, zbog cjelovitosti ponuđenih konkretnih modela aktivnosti koji obogaćuju dosadašnji repertoar izbora za rad sa starijom predškolskom djecom i zbog prikladnosti suvremenoga metodičkog pristupa. Knjiga će dobro doći i studentima predškolskog odgoja, kao i roditeljima i članovima šire obitelji radi boljeg snalaženja u pripremanju djece za školu i razbijanju nesigurnosti i straha od nje.
Mr. sc. Biserka Petrović-Sočo
IZ SADRŽAJA
- I. dio - Organizirana priprema djece za školu
- II. dio - Teme izvedbenog programa
- Prvi dan u predškoli
- Razvijanje djetetove samosvijesti
- Djetetovo okruženje
- Zajednice živih bića
- Velike ljudske zajednice
- Komunikacija i informacija
- Promet i prometna kultura
- Doživjeti umjetnost pa stvarati
- Baština prošlih naraštaja
- Od Nove do Stare godine - cijela godina