Detalji
Pierre de Coubertin
Olimpijske igre, koje okupljaju najbolje sportaše iz cijeloga svijeta, iz svih sportskih disciplina, postaju svečanost ljudskih mogućnosti, temeljenih na atletskim postignućima, tehnološkim postignućima ali i zajedništvu nacija.
Od vremena Coubertinovog gesla (važno je sudjelovati), do modernog olimpizma, sport je postao unosan biznis, ali i jako političko oružje. Organizacijom Olimpijskih igara, najveće svjetske priredbe, svaka zemlja, pokrajina i grad skreću na sebe pozornost sveukupne svjetske javnosti preko suvremenih medija te nastoje te okolnosti iskoristiti u različite svrhe. Nupitno je da gospodarstvo dotične zemlje, pokrajine i grada ima od toga koristi, za vrijeme održavanja samih igara, i poslije njih.
Na čelo Igara posljednjih godina dolaze profesionalci - poduzetnici i sve složeniji management, te odgovarajući marketing, kao i ovi športovi i niz drugih aktivnosti vezanih za poslovnu i organizacijsku stranu igara. Olimpijski odbori postaju profesionalna tijela, a igre se financiraju kao poslovne organizacije. Ni športaši na olimpijskim igrama nisu više amateri nego profesionalci.
U knjizi se istražuju društvene, zatim određeni makroekonomski i mikroekonomski aspekti Olimpijskih igara. Iznose se odgovoriti na sljedeća ključna pitanja:
- Koji su učinci Olimpijskih igara na ekonomsko stanje grada i zemlje domaćina
- Tko su -pobjednici-, a tko «gubitnici» u organizaciji Olimpijskih igara?
- Kako teče proces -komercijalizacije- Olimpijskih igara?
- Kako će se financirati buduće Olimpijske igre ako se nastave zapažene tendencije?
- Koji su sadašnji izvori financiranja i kako će se ubuduće kretati operativni troškovi igara?
Kratki sadržaj:
Predgovor, Uvod
Uzroci i tendencije razvoja olimpizma suvremene epohe
Teorijska obilježja funkcioniranja olimpijskih igara
Management i marketing olimpijskih igara
Sustav i metode financiranja olimpijskih igara
Vrednovanje društveno - ekonomskih učinaka olimpijskih igara
Zaključak, Popis grafikona i slika, dokumenti...