Detalji
Ova knjiga se bavi upravljanjem pomoću misija (management by missions, MBM) čija je glavna ideja distribucija korporativnih misija i ciljeva na sve nivoe kompanije. On počiva na tri stupa: teorijskom istraživanju (proučavanju stručne literature), praktičnom istraživanju (terenskom istraživanju) kao i implementacijskom konsaltingu (praktičnoj primeni u preduzećima).
Autori naglašavaju kako njihov cilj u ovoj knjizi nije da pribavite konačna rješenja problema u upravljanju. Isto tako, ne nastoje da od nje stvore priručnik s uputstvima o tome ˝kako upravljati preduzećem˝ nego daju uvodni prijedlog o jednom novom načinu shvatanja upravljanja. Žele da privuku pažnju na potrebu za promjenom u današnjim modelima upravljanja i da se nadaju da će ova knjiga pomoći u podučavanju menadžera o tome kako da stvori kulturu na visokom nivou predanosti koja vrednuje ljudski rad i organizuje svoju djelatnost na način koji uključuje sve više efikasnost i motivaciju.
Prvi dio, teorijsko istraživanje, je ono koje odgovara na sljedeća pitanja: da li je iko ikada već pisao o toj temi, koje su teorije ili gledišta predložena? Ubrzo smo uvideli da uz literaturu koju imamo u našoj biblioteci, postoji obilje objavljenih knjiga koje su direktno ili indirektno povezane sa ovom temom. Izvršili smo dubinsku analizu literature po pitanjima misije, vrednosti, kulture, motivacije, kvaliteta, procesa, vodstva i tako dalje.
Drugi dio našeg modela je praktično istraživanje. Za početak smo, u istraživanju sprovedenom 2000. godine, koje smo zasnovali na upitniku poslatom na adrese 220 preduzeća, ustanovili raznolike povezanosti između organizacijske kulture i dobiti. Godine 2002. sproveli smo drugo istraživanje usmjereno na iskustva preduzeća u definisanju i sprovođenju organizacijske kulture. Ukupno smo iz prduzeća širom svijeta prikupili više od 1300 izjava o misiji i izjava o vrijednostima. Iskoristili smo ih u svrhu određivanja glavnih činioca onoga što bi se moglo nazvati ˝zdravom organizacionom kulturom˝.
Treći dio našeg MBA modela, implementacijski konsalting, jeste ono što nam je omogućilo da objavimo ovu knjigu, sa sigurnošću da su prijedlozi i ideje koje sadrži isprobane i ispitane i zaista funkcionišu u praksi. Kao rezultat toga, tokom zadnjih pet godina ispitali smo ideje i rješenja predstavljena u ovoj knjizi u preduzećima svih veličina i u različitim privrednim granama.
Kratak sadržaj:
- Mitovi i stvarnosti upravljanja:
- Postoji li veza između organizacijske kulture i dobiti, Različiti načini razumijevanja organizacije, Čemu služe poduzeća
- U potrazi za kulturom poduzeća:
- Kulturalni problemi današnjice, Što je misija poduzeća, Vrijednosti uravnotežene kulture
- Ususret novom modelu upravljanja:
- Shema misije, Alati za upravljanje misijom, Dimenzije rukovođenja predvođenog misijom
- Dodatak: Slučaj Sony Spain, provedba