Detalji
Knjiga nudi jedan izvanredan presjek unutrašnjeg ustrojstva islamske države od njezinih prvih početaka kad ju je u Medini osnovao poslanik Muhammed, a.s., pa do njezinoga kraja 1924. godine. Na jednom malom prostoru ilustrirana je narav svake pojedine uprave u njihovim generalnim historijskim okvirima. Posebnu draž svakom pojedinom naslovu daje podnaslovna rečenica koja odražava suštinu onoga što slijedi. Tako iza prvog naslova Potreba i uvjeti ustanovljenja islamske države stoji rečenica: Islam se javlja i djeluje u trima sferama, koje se međusobno prožimaju: čovjeka, države i civilizacije, iza drugog naslova Država hidžre - prototip islamske države stoji: Islamska država je planetarna država vjere - od prvog dana, ta domovina ideje je svaki prostor u kojem živi razuman čovjek, iza naslova Odabrane halife - implementacija islamskog poretka stoji: ni po čemu izabrani vladar u islamu nije iznad naroda, on je Božiji namjesnik, a nikako Božija sjena na zemlji, iza naslova Interna nesuglasja - konačnica vladavine odabranih stoji: Islamski koncept države primarno je uzdrman izgleda neuništivim porivima nacionalizma, etničkog partikularizma i izolacije, iza naslova: Uspostavljanje dinastije Umejada i dokinuće šure stoji: I pored zasluga u spašavanju muslimanske zajednice od navirućih unutrašnjih sukoba, Umejadi su zapostavili šuru, slobodu izbora i oprečnog stava, iza naslova: Abasidi - od dosljednosti do iznevjerenja stoji: Ktastrofalne posljedice proglašenja više islamskih vladara (halifa) u jedinstvenoj muslimanskoj višekonfesionalnoj zajednici, iza naslova: Jedinstvo i usponi - raskoli i padovi stoji: Društvo koga karakterizira visok stepen civiliziranosti i vitalnosti, kao dviju nerazdvojnih komponenata, u stanju je da svaku pojavu narušavanja reda u svojem organizmu preusmjeri i preobrazi u neku kreativnu pozitivnu vrijednost, iza naslova: Ugasnuće islamske vlasti dokidanjem hilafeta Osmanlija stoji: Razvivši vojnu, vanjsku stranu islama, Osmani su zanemarili kulturni i civilizacijski razvoj, unutarnje istovremeno razumijevanje islama i političke stvarnosti, i to je bila katastrofalna pogreška ovog perioda islamske vlasti, iza naslova: Faktori odumiranja islamske vlasti stoji: Kada država izgubi idejnu osnovicu ili idejnu vitalnost, tada ona gubi moć daljnjeg napredovanja i u jednom trenutku - opstanka, iza naslova: Opozicijski pokreti kao liječnici deformacija pozicije stoji: Nema vlasti niti uprave u islamu koje su svete ili Bogom dane.