Detalji
Da Kina ima Kafku, to bi mogao biti Mo Jen. Publishers Weekly
Kao što svoja književna djela stvara polazeći paralelno od mitološke i istorijske perspektive Kine tako je i u svojim memoarima Mo Jen ujedno prikazao i sebe i Kinu u posljednjih nekoliko decenija; i sudbinu cijelog naroda i sopstvenu sudbinu kroz prizmu lične ideologije i ideologije režima. Za razliku od većine djela s istorijskom tematikom koja nam dolaze iz Kine, a koja se striktno drže hronologije političkih događaja, Promjena predstavljanarodnu istoriju polazeći prevashodno od uzroka u kojima su društvena kretanja zasnovana, a ne od posljedica u koja su proistekla. Koncentrišući se na događaje iz svakodnevice malih ljudi, Mo Jen uspijeva da udahne život istoriji opisujući uticaj socio-kulturoloških tektonskih promjena na prosječnog kineskog građanina.
Miješajući fantastično i stvarno, istorijske i društvene perspektive, Mo Jen je stvorio svijet koji svojom složenošću podsjeća na svjetove iz djela Vilijema Foknera i Gabrijela Garsije Markesa, istovremeno nalazeći izvor u staroj kineskoj književnosti i usmenoj tradiciji. Nobelov komitet za književnost