Detalji
Metodika odgojnog rada s djecom s teškoćama u razvoju nastala je kao rezultat višegodišnjeg rada s djecom, mladima i odraslim osobama s teškoćama u razvoju različitih vidova i stupnjeva oštećenosti u brojnim odgojno-obrazovnim institucijama: specijalnoj osnovnoj školi, Zavodu za odgoj i obrazovanje osoba s teškoćama u razvoju, u inkluzivnoj školi, u specijalnim odjelima redovite škole, u udrugama osoba s teškoćama u razvoju, kao i udrugama roditelja ove djece i mladeži. Ovoj su knjizi jednako tako doprinijela, kako praćenja i odnosi prema odgojno-obrazovnom procesu koji se u njima odvijao te pristup odgoju i odgojnoj djelatnosti odgojitelja, učitelja, nastavnika i profesora, defektologa, odnosno pedagoško-psiholoških službi škola i institucija u kojima smo radile, tako i pristup roditelja i obitelji u odgoju vlastite djece. Drugim riječima, obnašajući različite uloge u radu sdjecom različitih vidova i stupnjeva oštećenosti i na svim razinama, od nastavnika, pedagoga do psihoterapeuta te asistenta i profesora u radu sa studentima edukacijskih fakulteta, temeljito smo u praksi upoznale vidove i razine teškoća u razvoju, sposobnosti, mogućnosti te potrebeosoba s teškoćama u razvoju i načine rada. Duže se vrijeme osjeća zanemarenost odgojne strane ličnosti odgajanika od svih odgojnih čimbenika u našem društvu. Daje se prednost kognitivnoj strani odgajanikove osobnosti, a umnogome se zanemarujunjegova emocionalna i voljna komponenta. Ova je pojava zamjetna ne samo među osobama s teškoćama veći među djecom i mladima bez teškoća u razvoju.Velik broj mladih izlaskom iz sustava obrazovanja nema formirane pozitivne kvalitete ličnosti kao što su humanizam, altruizam, odgovornost, pravilan odnos prema djelatnosti, drugim osobama, bližnjima i društvenoj zajednici i općenito ljudskom rodu