Detalji
U životu Maje koju smo upoznali u istoimenom serijalu čuvenih slikovnica sve se mijenja. Ona se s bratom Mišom igra nekih nesvakidašnjih igara, koje testiraju zadate granice tijela i osjećanja. Njen otac je japi i uživalac kokaina, a prema njoj je nasilan.
Maja ne zna kako će joj se okončati djetinjstvo. Možda prvim zaljubljivanjem na kraju ljetnjeg raspusta? Maja s porodicom ljetuje na Jadranu. Nagovještaj surovog kraja njenog djetinjstva poklapa se sa nagovještajem surovog kraja jedne zemlje, Jugoslavije, u kojoj se živjelo baš kao u slikovnici.
Maja ne samo da se hvata u koštac sa realnošću odraslih, nego je na svoj način nadilazi, pojavljuje se pred nama kao sirena, postaje nevidljiva, lebdi kao da nema težinu. Iako je zaslužila te supermoći, one je neće izvući iz brojnih iskušenja. Poslije konačnog obračuna sa roditeljima, Maja dospijeva u vaspitno-popravni dom. Pomaže drugim štićenicama da pobjegnu. Maja ne mora da bježi, jer se izborila za svoju slobodu.
Ugričić se useljava u ružičasti svijet crno-bijelih pojmova s namjerom da ispriča surovu i komičnu priču o dječjoj zavjeri protiv odraslih. Čak i dok opisuje kako Maja prolazi kroz zidove, duva ljepak i ubija roditelje eksplozivom, pisac govori jezikom dječije slikovnice. Nevinost i košmar prepliću se kao kod Harmsa ili Bulgakova, a sve pod pokroviteljstvom pripovjedača koji za sebe kaže da je zvijer nad zvijerima, dosadna ali neizbježna beštija nad beštijama, koja ništa neće prećutati.
Vladislava Gordić Petković