Očevi u odnosu prema djeci pokazuju drugačije sposobnosti i kompetencije od majki. Oni stoga nisu jednostavno asistenti koji moraju slijediti upute majki, već imaju vlastitu ulogu koju samo oni mogu odigrati. Međutim, preduvjet za to jest da očevi shvate i aktivno preuzmu taj dio svoje odgovornosti.
Knjiga će pomoći očevima da:
• otkriju nove kompetencije u sebi
• aktivno sudjeluju u odgoju djece
• otkriju novi osjećaj životnosti u roditeljstvu
• preuzmu odgovornost za svoju ulogu, a pritom se osjećaju ispunjeno
• razviju veće samopouzdanje i
• postignu autentičnost i vjerodostojnost u novoj ulozi. Learn More
Ova knjiga pokazat će vam kako potaknuti i njegovati zdrav emocionalni i intelektualni razvoj djeteta te kako mu omogućiti balansiran, smislen i sretan život.
Daniel J. Siegel, neuropsihijatar i autor bestselera Mindsight (Uvid u um) te stručnjakinja u pitanjima roditeljstva Tina Payne Bryson nude revolucionaran pristup odgoju djeteta uz pomoć dvanaest ključnih strategija, objašnjavaju nova znanstvena otkrića o tome kako je dječji mozak umrežen te kako se razvija.
Jeste li znali da gornji dio mozga, kojim donosimo odluke te balansiramo emocije, nije u potpunosti razvijen sve do sredine dvadesetih godina. Kod male je djece čest slučaj da desni dio mozga, zadužen za emocije, preuzima kontrolu nad logikom lijevoga dijela mozga. Nije ni čudo da djeca doživljavaju tantrume, da se tuku ili se dure. Kada se ta otkrića primijene na svakodnevni život s djetetom, onda se svaka eksplozija, svađa ili strah može pretvoriti u priliku za integriranje i zdrav razvoj dječjega mozga. Learn More
Dr. sc. Shefali Tsabary otkriva da je disciplina glavni uzrok disfunkcionalna ponašanja koje se proteže generacijama. Autorica ulazi u srž problema koje roditelji imaju s djecom, propitujući ovisnost društva o disciplini i potičući čitatelje da ideologije utemeljene na strahu ostave po strani i prihvate pristup koji zbližava roditelje i djecu. Rješenje leži u neprekidnoj smislenoj vezi između roditelja i djeteta, bez prijetnji, uskraćivanja, kazni i disciplinskih postupaka – bez svih oblika manipulacije. Roditelji uče kako sa svojom djecom uspostaviti duboku i smislenu vezu, a djeca uče o odgovornosti i preuzimaju kontrolu nad svojim životom. Learn More
Djeca ne trebaju savršene roditelje, već roditelje koji su poput svjetionika: majke i očeve koji im pružaju orijentir i koji s poštovanjem prihvaćaju svoju odgovornost u obitelji.
Slavni obiteljski terapeut ohrabruje roditelje i potiče ih na to da idu vlastitim putem te da se suočavaju s važnim temama: Je li ravnopravnost ključ za ugodno obiteljsko ozračje? Koliko je slobode i koliko vodstva djeci potrebno? Kako parovi i samohrani roditelji u svakodnevnom ophođenju s djecom mogu pronaći ravnotežu u životu?
Pritom nije presudan skladan odnos roditelja i djece, ključno je pronaći vremena za sebe i svojega partnera. Learn More
Odnos umjesto odgoja glasi krilatica obiteljskoga koncepta Jespera Juula. Taj poznati obiteljski terapeut u ovoj knjizi predstavlja pet temelja na kojima možemo graditi uspješan obiteljski život: on objašnjava ulogu suradnje i integriteta, naglašava prednost osjećaja vlastite vrijednosti u odnosu na samopouzdanje, opisuje kako se preuzima osobna odgovornost, zašto roditelji moraju djelovati kao svjetionici te kako se izgovaranje riječi „ne“ može izvježbati do razine umjetnosti. Learn More
Ključ za rješenje (gotovo) svih problema
Svaka osoba duboko čezne za tim da bude prihvaćena i voljena. U idealnom slučaju tijekom djetinjstva razvijamo potrebno samopouzdanje i prapovjerenje, što nas upravo nosi kroz život u odrasloj dobi. Međutim, i negativna iskustva koja smo stekli utiskuju se u nas i podsvjesno određuju naše odnose s drugim ljudima.
Autorica ovog bestselera ugledna psihologinja Stefanie Stahl razvila je nov i učinkovit pristup radu s unutarnjim djetetom: kada se sprijateljimo s unutarnjim djetetom, nude se zadivljujuće mogućnosti rješavanja konflikta, kvalitetnijeg oblikovanja odnosa i pronalaženja rješenja za gotovo svaki problem. Learn More
Monografija Odgojni rad u produženom boravku nastala je kao rezultat višegodičnjeg rada autora u osnovnim školama koje su imale organiziran produženi boravak za učenike u školi, u čijoj su organizaciji i kreiranju i sami učestvovali, bilo kao pedagozi, vrsni praktičari, ili kao direktori ustanova u kojima su radili, s ciljem pružanja pomoći odgajateljima, nastavnicima i drugima koji su se bavili radom u produženom boravku, kako na najbolji i najjednostavniji način organizirati rad u njemu, kako približiti školsko učenje prirodnom učenju, a nastavni rad učiniti izvorom radosti i zadovoljstva za sve učesnike nastavnog procesa, a njegove ishode učiniti operativnim i trajnim vlasništvom njenih sudionika. Learn More
U početnom dijelu knjige obrađena je tema domskog smještaja sa aspekta pedagoško-psiholoških specifičnosti. Pored niza naučno-istraživačkih članaka o nedostacima i razvojnim rizicima doma kao institucionalnog oblika staranja, ovakav smještaj je još uvijek realnost. Kroz cijeli tekst se izbjegava patologizacija djece i mladih bez roditeljskog staranja i sagledavaju se mogućnosti optimalnog razvoja ličnosti u datim okolnostima. U knjizi je istaknut značaj interdisciplinarne saradnje u funkciji dobrobiti mladih. Posebno poglavlje je posvećeno ulozi psihologa i psihologije u zaštiti i unapređenju mentalnog zdravlja. Posljednje poglavlje obuhvata sadržaj o mogućnostima psihološkog tretmana mladih, primjenom metoda psihodrame i sociodrame, što se pokazalo naročito učinkovitim u različitim oblicima grupnog rada. Ukazano je na mogućnost i značaj razvoja empatije i altruizma u toku psihoterapijskog tretmana.
U prilozima na kraju knjige izdvojena je uloga psihologa u domu, što će biti od koristi studentima psihologije koji se opredijele za rad sa djecom i mladima bez roditeljskog staranja. Pored stručnjaka iz oblasti mentalnog zdravlja i odgajatelja, sadržaj ove knjige može poslužiti i skrbnicima te potencijalnim posvojiteljima. Learn More