Detalji
Drame Ide Mahmutefendić pradstavljaju bitno obogaćenje bosanskohercegovačke dramaturgije koja je već godinama unazad zapostavljena i marginalizirana. Autorica na jedan specifičan i orginalan način sve tri drame postavlja u poetiku egzistencijalizma kao primarnog žanra sa kojim spaja žanrove kao što s apsurda, tragikomedija, politička drama. Prva od tri drame Smrt poslije sprovoda govori o tome koliko smo svi udaljni jedni od drugih, koliko nas je ovo potrošačko kapitalističko društvo zaslijepilo da nismo u stanju da one sa kojima živimo ili smo živjeli prepoznamo u istini i laži. Nakon smrti muža i oca, odnosno ljubavnika, dolazi do potpune egzistencijalne promjene u životima glavnih aktera, u kojima je najviše upletena porodica kao nukleus društva. U komadu U dobru i zlu nalazimo klasičan primjer jedne političke egzistencijalističke drame na tragu samog Sartra i njegovog komada Prljave ruke, koja pomalo podsjeća i na knjige Margaret Artvud Sluškinjina priča o jednom zatvorenom društvu u kojem se po mišljenje ide kod vlasti. Knjigu zatvara drama Pošast iz Wuhana koja na jedan tragikomičan način pokušava da predstavi stanje društva danas u vrijeme Pandemije Covid 19, ali onog siromašnog malograđanskog društva kako je naše balkansko u kojem guranjem pod tepih rješavamo probleme koji mogu da dovedu do potpune propasti.
mr. sci Damir Altumbabić, vanr. Prof.
Ida Mahmutefendić ovim dramama koje kroz različite žanrove oživljavaju onaj glavni žanr-dramu egzistencijalizma, nudi veoma bitnu i dramaturški maštovitu knjigu, koja će nadam se svakako naći svoj put i do dasaka koje život znače.
mr. sci Damir Altumbabić, vanr. Prof.