Detalji
Monografija Metodika odgojnog rada nastala je kao rezultat višegodišnjeg rada autora s različitim dobnim skupinama odgajanika, u brojnim odgojno-obrazovnim institucijama te praćenja i odnosa prema odgojno-obrazovnom procesu koji se u njima odvijao i pristupa odgoju i odgojnom radu odgojitelja, učitelja, nastavnika i profesora, te pedagoško-psiholoških službi škola i institucija u kojima su radili, kao i pristupu odgoju vlastite djece od strane obitelji i njihovih roditelja.
Već dugo vremena svjedoci smo stanja zanemarenosti odgojne strane osobnosti odgajanika od strane svih odgojnih faktora u našem društvu. Naglasak se stavlja na kognitivnu stranu odgajanikove osobnosti, na njegova znanja koja obično imaju memorativni karakter, a zanemaruju se emocionalna i voljna komponenta odgajanikove osobnosti. To sve vodi razvoju mladih, stanovnika društvene zajednice sa određenom razinom znanja koja ne može koristiti niti njima samima, niti društvu u cjelini. Mladi izlaze iz sustava obrazovanja bez pozitivnih kvaliteta osobnosti kao što su humanizam, altruizam, odgovornost, pravilan odnos prema radu, drugim osobama, bližnjima i društvenoj zajednici i čovječanstvu općenito. Veliki broj njih skreće s puta i odaje se porocima i sociopatološkim manifestacijama. Dok čekaju na zaposlenje u zemlji u kojoj je ekonomska, društvena i moralna kriza dostigla svoj maksimum i po tome je među prvim zemljama svijeta, a rješenja su daleka, riješili su pokušati zaustaviti ovo tonjenje naše mladeži i naše zemlje i reafirmirati odgoj i odgojnu djelatnost od strane svih odgojnih faktora koji djeluju u našem društvu i okruženju.
Autori su riješili ponuditi mladima koji se pripremaju za poziv budućih predškolskih odgojitelja, učitelja, profesora, pedagoga, psihologa, socijalnih djelatnika, defektologa, ali i roditelja za ulogu odgojitelja vlastite djece, ovu monografiju- udžbenik, koja će im zasigurno dobro doći dok nije posve kasno, da ih osvijesti o propustima koje svi zajedno čine kad je u pitanju odgoj djece i mladih i da im skrenu pažnju na promašaj koji čine zanemarivanjem odgojne komponente i prenaglašavanjem obrazovne strane odgajanikove osobnosti, i pozovu ih da se vrate na pravi put i reafirmiraju odgojnu komponentu kao odgojitelji, kako bi bar donekle ublažili i zaustavili dalekosežne posljedice koje se uočavaju u svim segmentima rada i života u našoj zemlji, okruženju, pa i na razini svjetske zajednice.