Detalji
Knjiga se zasniva na predavanjima u sklopu kolegija Metode istraživanja političkih pojava. U prvom se dijelu knjige razrađuje teorija znanstvenog istraživanja, a u drugome se ona primjenjuje u procesu istraživanja društvenih pojava. U ovom petom izdanju unesene su neke izmjene (uglavnom se odnose na aktualizaciju primjera), dopune i artikulirani su pojedini dijelovi.
U programe osnovnog i srednjeg obrazovanja uključuju se i pedagoški se oblikuju nastavni sadržaji kojih istinitost nije upitna, pa se od učenika i ne traži kritički odnos prema takvim sadržajima. Osnova stjecanja znanja u tim školama jest učenje koje se uglavnom zasniva na pamćenju.
Programi visokih škola i fakulteta približavaju studente granicama ljudskog znanja, upućuju na otvorena pitanja u znanosti, upoznaju studente s različitim odgo vorima na ta pitanja ...
U tako nedovoljno definiranim situacijama učenjem se ne može doći do zadovoljavajućih odgovora na pitanja koja se postavljaju. To znači da se postavljaju odgovori ondje gdje ih je više, da se traže tamo gdje ih nema i da se postavljaju pitanja koja još nisu postavljena.
Prema tome, kako školovanje ide prema višem stupnju, mijenja i svoju bit, tako da od učenja preko studiranja ide prema istraživanju. U osnovnom i srednjem školstvu prevladava učenje, na visokim školama i fakultetima na dodiplomskom studiju prevladava studiranje, a na poslijediplomskim studijima osposobljava se za istraživanje i istražuje se. Studenti moraju poznavati bit znanosti i znanstvenog istraživanja, magistri znanosti moraju pokazati osposobljenost u znanstvenom radu, a od docenta do redovitog profesora potrebno je postizati rezultate u znanstvenom istraživanju kako bi se napredovalo u tim znanstvenonastavnim zvanjima.
Studiranje nije moguće bez razmišljanja. Zato studenti moraju poznavati i primjenjivati zakone ispravnog mišljenja. Znanstveno mišljenje teži biti istinito, pa studenti moraju znati što je znanstvena istina i kako se do nje dolazi kako bi se osposobili u prosudbi znanstvene vrijednosti sadržaja s kojima se susreću. Zbog toga u programima pojedinih fakulteta uza sadržaje o predmetu koji se studira nalaze se sadržaji koji se odnose i na načine dolaženja do istinitih spoznaja.