Detalji
To je prvi je iz serije udžbenika gospodarstva za učenike od drugoga do četvrtog razreda u ekonomskim školama.
Udžbenik slijedi okvirni program po godinama, a sadržaji su obrađeni u tri zaokružene nastavne cjeline. Udžbenici su pisani tečno, razumljivo i primjereno dobi učenika, obogaćeni su primjerima i ilustracijama i na učenike i nastavnike djeluju interaktivno. Didaktičko-metodičkom opremom, poštujući različitu dob, motiviranost, nastojanja i mogućnostima učenika, udžbenik slijedi suvremena dostignuća u podučavanju, a koncepcijski je u korelaciji sa strukovnim predmetima, bez čega se stručno znanje ne može transformirati u praktično. Svaka nastavna cjelina sastoji se od sljedećih tematskih jedinica:
1. Temeljni problemi gospodarenja ( što je gospodarstvo, tko je gospodarstvenik, smisao - bit gospodarenja, temeljni gospodarski problemi, gospodarstvo i politika, proizvodni faktori i rezultati, tehnološke mogućnosti društva, gospodarski rast i razvoj),
2. Tržište i gospodarstvo ( gospodarski ciklus, pojam i funkcije tržišta, utvrđivanje cijena na tržištu, tržišne strukture, temeljni elementi ponude i potražnje, rješavanje temeljnih gospodarskih problema, državna intervencija i tržište, državna intervencija u spašavanju autogiganta Chryslera),
3. Poslovno bankarstvo ( što je financijsko tržište, novac i nastanak novca, osnove bankarskog poslovanja ). Radi postizanja veće motivacije za učenje navedenih sadržaja, uvodnim pitanjima i primjerenom ilustracijom najavljuje se svaka cjelina, a pitanjima za raspravu završavaju tematske jedinice.
Odgovore na uvodna pitanja učenici nalaze u nastavku, razradi sadržaja prema programskom slijedu. Nastavne su jedinice odmjerene prema autoričinu iskustvu koja je i sama iskusna i uspješna nastavnica u ekonomskoj školi. Realizacija je nastavnih sadržaja na nastavnom satu prepuštena prijeko potrebnoj osobnoj kreativnosti nastavnika. Nakon obrade svake tematske jedinice prije pitanja za raspravu izdvajaju se novi, učenicima nepoznati pojmovi.
Njihovim izdvajanjem i dopunjavanjem, tumačenjima u pojmovniku na kraju knjige učenici postupno svladavaju složene i stručne sadržaje na načelu računalnih igara, a stečeno znanje iz pasivnoga prelazi u aktivno. Tako autori, kao znalci provedbe nastavnog procesa vode učenike iz teme u temu putem rasprava i pitanja za provjeru naučenoga do sažetka na kraju obrade svih cjelinom obuhvaćenih tema.
U sažetku se, koji je poput mozaične slike svih obrađenih tema selekcioniran iz cjeline, i ponavlja bitno za daljnju nadgradnju. Zadacima za provjeru znanja provjerava se problemski integrirano znanje od razine prepoznavanja pojmova i pojava te njihova shvaćanja, iluminacije potaknute mnogobrojnim primjerima, reprodukcije, automatizacije i potpune kreativnosti u učenju do njegove primjene kao vještine.