Detalji
Upravo je s ovom knjigom (objavljenom u njemačkom izvorniku 1964. godine i u engleskom prijevodu 1967. godine) teologija Jurgena Moltmanna eksplodirala na međunarodnoj teološkoj sceni i započela svoj duboki utjecaj na kršćanske crkve diljem svijeta. Bila je to pravovremena knjiga. Drugi su se njemački teolozi, od kojih su najpoznatiji Wolfhart Pannenberg, Johann-Baptist Metz i Gerhard Sauter, također počeli okretati temama nade i budućnosti sa sličnim naglascima na kršćansku nadu kao nadu za budućnost svijeta. Također su se, nakratko, neki latinskoamerički teolozi oslobođenja tome prilagodili na svoj način. Štoviše, u svijetu izvan crkava, desetljeće 1960-ih godina bilo je karakterizirano, kako je i sam Moltmann kasnije napisao, prolomom nade. To je mogao biti posljednji procvat onog optimizma u ljudski napredak koji je od svog nastanka obilježio moderno doba. Čini se da je Šezdesetih otvorena budućnost nudila bezgranične mogućnosti u svakom području života pa je postojalo oduševljeno povjerenje da će se sloboda i ispunjenje, jednom zaželjeni, lako moći doseći. Moltmannova Teologija nade se nesumnjivo obraćala ovakvom raspoloženju, no svakako nije bila samo njegov odraz. Na odlučujuće je načine postavila smjer za čitav naredni Moltmannov teološki rad. Njegov uporan zahtjev daje kršćanstvo u potpunosti, a ne samo dodatno, eshatologija, nada (Uvod, §1) izvršio je nemjerljiv utjecaj na teologiju i crkve. No, drugo je pitanje, kojemu ću se vratiti na kraju ovog Predgovora, je li istinska teološka bit ove teologije ozbiljno uzeta od mnogih koji su njome bili nadahnuti ili su bili pod njezinim utjecajem. No, smatram da Crkva može uvi jek mnogo toga naučiti iz Teologije nade o utemeljenju i cilju izvorne kršćanske nade.