Detalji
U samotnu kuću u srcu pustinje, „negdje južno od nigdine“, povukao se sedamdesettrogodišnji bivši savjetnik stratega rata u Iraku Ričard Elster, u potrazi za prostorom i vremenom. Tu mu se pridružuje mladi sineasta koji namjerava da snimi film o njegovom iskustvu, film od jednog kadra u kome će Elster biti jedini lik - „samo čovjek pored zida“.
Vrijeme se potire u tom pustinjskom prostoru; prolaze dani, a onda im u posjetu iz Njujorka stiže Elsterova kći Džesi, „stvorenje kao s drugog svijeta“ i dinamika priče se mijenja.
Roman efektno otvara, i zatvara, performans Dvadesetčetvoročasovni Psiho u kojem se brzinom od dvije sličice u sekundi 24 sata prikazuje čuveni Hičkokov film. Ovaj rad Daglasa Gordona iz 1993. inspirisao je DeLila da se bavi idejom vremena i kretanja i zapita se šta mi vidimo i, naročito, šta propuštamo da vidimo kad stvari posmatramo na uobičajen način.
Ovaj inspirativan i provokativan roman svojevrstan je odgovor DeLila na Pjera Tejara de Šardena, francuskog filozofa i sveštenika koji je Tačkom Omega nazvao cilj evolucije, maksimalni stepen univerzalne svijesnosti kojoj svijet i vasiona u svom ubrzanom kretanju teže.