Detalji
Zamislite da, kao kustos za kiparstvo u umjetničkom muzeju, pozovete renomiranog kipara da izloži novo djelo. On stiže vozeći otvoreni kamion, na kojem leži gigantska konstrukcija koja više velikih, teških građevinskih strojeva kombinira u zanimljiv i ugodan oblik. Djelo vam je poticajno i uzbudljivo. Zamolite ga da ga odveze okolo, do muzejske rampe za istovar, gdje vas dvojica otkrivate kako vrata prostora za utovar i istovar ne dopuštaju ulazak ičega višega od 15 stopa; skulptura je mnogo viša od toga. Kipar predlaže da se ukloni zid, ali dotad ste već shvatili da će skulptura, čak i ako je unesete u muzej, propasti kroz pod i završiti u podrumu; to je muzej, a ne tvornica, i građevina ne može podnijeti toliku težinu. Konačno, on je zlovoljno odvozi.
Izraz svijet umjetnosti samo je način govorenja o ljudima koji rutinski sudjeluju u stvaranju umjetničkih djela. Riječ je o suradničkoj mreži isporučitelja, izvođača, trgovaca umjetninama, kritičara i potrošača koja - zajedno s umjetnikom - proizvodi umjetničko djelo.
Ovo djelo suvremenog američkog sociologa Howarda S. Beckera smatra se vrlo uspješnom, a prema mnogim ocjenama možda i najreprezentativnijom sociološkom tematizacijom umjetnosti posljednjih desetljeća.. (prof. dr. Rade Kalanj)