Detalji
Cilj je ove knjige ispitati i prikazati teorijska polazišta i tematski okvir kulturne geografije, sub-discipline koju je prostorni obrat u društvenim znanostima i kulturni obrat u geografiji pozicionirao posljednjih decenija u sferi interesa niza društvenih znanosti. U Uvodu se kulturna geografija poima kao geografska subdisciplina koja proučava kulturni krajolik, bavi se vezama krajolika, mjesta i prostora s ljudskim zajednicama, njihovom baštinom i identitetom, analizira simboličke načine proizvodnje i reprodukcije tih odnosa.
Kulturnu geografiju zanimaju prostorna očitovanja kulture na materijalnoj, bihevioralno-funkcionalnoj, afektivno-perceptivnoj i simboličkoj razini. Drugim riječima, ona proučava prostornu distribuciju i obilježja materijalne kulture, bavi se kulturno određenim prostornim ponašanjem i prostornom percepcijom, istražuje kognitivno-afektivne odnose prema mjestu te simbolizam krajolika.
Iako se knjiga bavi i drugim geografskim pojmovima - osobito pojmom mjesta - u njezinu je žarištu krajolik. Pritom je u njegovu promišljanju korištena metafora teksta - u skladu s koncepcijama nove kulturne geografije. Krajolik se poima kao tekst koji se stvara, kontinuirano dopisuje, preispisuje i interpretira na različite načine. Unutar takva razumijevanja krajolik je istodobno materijalan i simboličan proizvod ljudskih predodžbi i praksi. Knjiga propituje načine na koje se subjektivna značenja (re)produciraju u objektivnim materijalnim prostornim kontekstima.
Uvod u kulturnu geografiju podijeljen je u tri dijela.