Detalji
Zadaća svih nastavnika i roditelja trebala bi biti potraga za mogućnostima osiguravanja obrazovanja koje bi odgovorilo na jedinstvene potrebe i sposobnosti darovitih učenika te primijeniti te spoznaje u općem obrazovanju kako bi se svoj djeci omogućilo da postignu najviše što mogu. U ovoj knjizi govori se o problemima definiranja darovite djece, zagovara se višedimenzionalni pristup njihovoj identifikaciji i - što je najvažnije - prezaposlenim nastavnicima nude se novi načini na koje mogu obogatiti, proširiti i učiniti drukčijim kurikulum za ovu djecu.
Iz predgovora
Ova knjima namijenjena je učiteljima i drugim pedagoškim stručnjacima koje zanima obrazovanje nadprosječno sposobne djece koju nazivamo darovitom (gifted) i talentiranom (talented) djecom. Cilj nam je pomoći prezaposlenim učiteljima kako bi imali više strpljenja i vidjeli više, dati im temeljna znanja koja će im pomoći definirati svoje ciljeve u poučavanju takve djece, kod učitelja i roditelja osvijestiti činjenicu da neka od te djece u našim školama nisu dovoljno uspješna te tako ne iskorištavaju u potpunosti svoje velike potencijale. Bitna je zadaća svakog učitelja zadovoljavanje različitih i zahtjevnih potreba darovite i talentirane djece, od identifikacije 10 posto napredne i sposobne djece pri ulasku u sustav obrazovanja do poticanja pametne djece u šestim razredima osnovne škole da teže tome da jednog dana studiraju na najboljim sveučilištima.
Učiteljima u redovnim školama, iako ne njihovom krivnjom, dosad to uglavnom nije polazilo za rukom. Veliki razredi, preopterećena satnica i neizbježno bavljenje manje sposobnom djecom često je značilo da su darovita i talentirana djeca uglavnom bila zanemarena jer se pretpostavljalo da će se ona ionako snaći. Naravno, istina koje smo svi svjesni jest da pametna djeca ne mogu poučavati sama sebe pa će im, budu li zapostavljena, postati dosadno, počet će ometati nastavu, stvarati neprilike te nazadovati.
Danas se sa svih strana najviše naglašavaju potrebe sposobne djece. Mnogo je razloga - socijalno-političkih i gospodarskih - zašto ljudi na vlasti žele više obrazovne standarde, a to znači otrcane tablice uspješnosti i tome slično. Dopustivši pametnoj djeci da s malo truda budu jako uspješna mogli bi se potratiti potencijalno iznimni rezultati te bi škola i vlast mogli izgubiti svoj kredibilitet. Što je još važnije, temeljno je ljudsko pravo svakog u civiliziranom i obrazovnom društvu da mu se automatski omogući u potpunosti razviti svoje prave potencijale. U svakom slučaju, svi mi danas moramo veliku pažnju posvetiti potrebama vrlo sposobne djece što podrazumijeva, a to je za mnoge učitelje novi način razmišljanja, strmu krivulju učenja.