Detalji
U uslovima globalnih integracijskih procese, poslovni subjekti s velikim tržišnim učešćem i privrednom snagom, svim sredstvima, jačaju svoj položaj na tržištu. Isti ugrožavaju slabije poslovne subjekte, isključuju ih s tržišta i proizvode negativne efekte na konkurentnu dimenziju tržišta, te ugrožavaju prava potrošača. Zbog navedenog države imaju potrebu za uspostavljanjem državne regulative tržišne konkurencije.
Državna regulativa tržišne konkurencije, u širem smislu, obuhvata nekoliko oblasti, i to: državnu pomoć, liberalizaciju i tržišnu konkurenciju. Ova knjiga se bazira na područje tržišne konkurencije i između ostalog, daje detaljan prikaz određivanja relevantnog tržišta, zatim se fokusira na dominantni položaj, koncentracije i tajne sporazume poslovnih subjekata.
Efikasna državna regulativa tržišne konkurencije djeluje na strukturu samog tržišta i na ponašanje poslovnih subjekata na istom tržištu. Poslovni subjekti moraju svoje ponašanja na tržištu uskladiti s legislativom koja onemogućava zloupotrebu njihovog dominantnog položaja ili stvaranje monopola, sprječava ih u stvaranju zabranjenih sporazuma koji u pravilu imaju za posljedicu dogovore o cijenama ili podjelu tržišta i zabranjuje im pripajanja, spajanja ili druge oblike koncentracija koje bi mogle imati za posljedicu štetne efekte na tržišnu konkurenciju ili interese potrošača.