Detalji
Koncepcija restitucije može poslužiti za restrukturiranje škola bez tradicionalnih metoda discipline. Restitucija (obnavljanje) nije isto što i retribucija (naknada). Restitucija omogućuje nastavniku da osobu preusmjeri. U modelu restitucije nastavnikovim se djelovanjem osobnost ne umanjuje. Naprotiv, on koristi restituciju kao sredstvo uspostave kontrole tako da pritom poštovanje pojedinca ne bude žrtvovano. Kada učenici shvate da je cilj discipline njihovo jačanje i podučavanje neće se više plašiti sučeljavanja s vlastitim pogreškama. Na problem će početi gledati kao na priliku da nauče biti bolji.
Ova je knjiga pokušaj ponovnog otkrivanja izvornog značenja discipline. Cilj svakog interveniranja trebala bi biti pomoć učeniku u razvoju samodiscipline. Predlažemo promjene u vođenju razreda prema načelu restitucije. Restitucija, kreativan dio samodiscipline, jest ključ za konstruktivan, human pristup odgoju djece. Dijete može naučiti popraviti svoje pogreške. Možemo mu pomoći u ispravljanju pogrešaka. Ne stavljamo težište na krivnju ili pogrešku. Zanima nas kako stvar popraviti.