Detalji
Najkompletniji udžbenik na našem jeziku za objektno orijentisano programiranje (OOP) i jezik C++. Pogodan je za sve koji žele da se po prvi put upuste u novu metodologiju pisanja softvera i najpopularniji programski jezik, kao i za one koji već o tome nešto znaju jer su u knjizi rasvetljene sve tajne ovog jezika.
Na lagan i postupan način knjiga uvodi čitaoca u osnovne principe objektno orijentisanog programiranja i jezika C++, kao modernog sredstva za realizaciju softvera. Prikazuje i objašnjava sve detalje jezika, kako bi čitalac bio sposoban da analizira i najsloženije tuđe programe i biblioteke klasa, kao i da piše kompleksne sopstvene programe u bilo kom okruženju. Prikazan je jezik u cjelini, tako da knjigu može čitati i onaj ko uopšte ne poznaje jezik C. Knjiga sadrži i prikaz jedne objektne metodologije. Na nizu primjera objašnjavaju se naprednije tehnike programiranja na jeziku C++. Iako su objašnjenja jasna, postupna i detaljna, nivo izlaganja je izuzetno visok.
Knjiga je namjenjena profesionalnim programerima i svima onima koji žele da povećaju produktivnost u projektovanju i pisanju velikih softverskih paketa. Ona nije udžbenik iz programiranja, već polazi od pretpostavke da čitalac zna osnovne pojmove tradicionalnog, strukturiranog programiranja i jezika, kao što je, na primjer, Pascal. Ipak, knjiga je kompletan uvod u OOP i jezik C++.
I Dio: Uvod u objektno orijentisano programiranje i jezik C++
Prvi dio knjige sasvim laganim tempom, na krajnje jednostavnim i očiglednim primjerima objašnjava suštinu pojmova i osnovne principe OOP-a: apstrakciju (klase i objekte), enkapsulaciju, nasleđivanje i polimorfizam, kao i koncept preklapanja operatora u jeziku C++.
Prvo se iznose razlozi za uvođenje objektnih koncepata, a zatim i njihovo značenje, sa osloncem na jezik C++ kao sredstvo za njihovu realizaciju. Primjeri su pisani tako da istaknu i da detaljima sintakse jezika ne prikriju suštinu prikazanih koncepata. Može se reći da prvi dio predstavlja brz i lagan pregled kompletnog jezika C++.
II Dio: Koncepti jezika C++ koji nisu objektno orijentisani
U drugom djelu knjige opisani su djelovi jezika C++ koji nisu u direktnoj vezi sa OOP-om. Ovi djelovi su uglavnom preuzeti iz jezika C, ali ima i onih koji su potpuno novi. I jedni i drugi su sasvim detaljno prikazani. Opisani su osnovni pojmovi jezika, organizacija programa i povezivanje, pretprocesor, ugrađeni tipovi (uključujući i reference), deklaracije, operatori, izrazi, naredbe i funkcije.
III Dio: Objektno orijentisani koncepti jezika C++
Ovo je najveći dio knjige, jer detaljno opisuje sve objektno orijentisane koncepte jezika C++. Prvo se izlažu djelovi vezani za klase: pojmovi apstrakcije i enkapsulacije, članovi i objekti klase, prava pristupa, pokazivači na članove klase, statički članovi klase, konstruktori i destruktori. Opisani su koncepti vezani za preklapanje operatora, naslijeđivanje i polimorfizam. Prikazani su i svi detalji generičkog mehanizma (šabloni) i obrade izuzetaka djelova koji su u jezik uvedeni tek u novijim verzijama.
IV Dio: Uvod u objektno orijentisano projektovanje
Opisan je stil pisanja programa na jeziku C++. Dati su praktični savjeti i programerske tehnike koje se mogu smatrati naprednim u pisanju kvalitetnog softvera. Ukratko je objašnjena i jedna objektna metodologija projektovanja, kako bi čitalac bio u potpunosti obučen da samostalno projektuje i realizuje i najsloženije softverske pakete.
Prilozi
Prilozi su poseban kvalitet knjige. Data je gramatika jezika C++. Dati su mnogi zbirni pregledi složenijih i važnijih djelova jezika, u vidu tabela, algoritama i sematskih prikaza koji pomažu u razumjevanju. Na kraju, priložen je i rječnik engleskih termina, kako bi čitalac bio u stanju da prati stranu literaturu i ovu knjigu.