Detalji
Programiranje grafike - OpenGL vodič za programere (prevod petog izdanja)
OpenGL je moćni softverski interfejs, koji se upotrebljava za kreiranje visokokvalitetnih, kompjuterski generisanih slika i interaktivnih aplikacija koje koriste 2D i 3D objekte, bitmape i slike u boji.
OpenGL vodič za programere (peto izdanje) obezbjeđuje konačne i sveobuhvatne informacije o OpenGL-u i OpenGL pomoćnoj biblioteci. Prethodno izdanje je pokrivalo OpenGL u verziji 1.4. Peto izdanje najprodavanije crvene knjige sadrži najnovije karakteristike OpenGL verzija 1.5 i 2.0, uključujući i uvodne napomene o OpenGL Shading jeziku.
U ovoj knjizi ćete pronaći jasna objašnjenja OpenGL funkcionalnosti i mnogih osnovnih tehnika u vezi sa računarskom grafikom, kao što su kreiranje i renderovanje 3D modela, interaktivan pregled objekata iz različitih perspektiva i korišćenje efekata sjenki, osvetljenja i postavljanja tekstura, uključujući i mapiranje tekstura, ublažavanje oštrih ivica objekata, efekat magle i atmosferske efekte, NURBS, obradu slika i još mnogo štošta. Analizirane su i mnoge druge ključne teme, kao što su poboljšavanje performansi, OpenGL proširenja i tehnike za rad na različitim platformama.
Ovo izdanje je znatno prošireno da bi uključilo nove karakteristike OpenGL verzija 1.5 i 2.0, uključujući:
- skladištenje polja čvorova u baferu objekata u cilju bržeg renderovanja
- postavljanje upita za detaljnije testiranje u vezi sa vidljivošću objekata
- mape tekstura čije dimenzije nisu stepen broja dva sprajtove koji se sastoje od tačaka
- izdvojene matrične operacije za RBG i alfa objekte
smiještanje podataka u veći broj kolornih bafera korišćenjem
GLSL-a