Detalji
Cilj knjige je da pruži odgovore na pitanja o psihologiji muzike koja često postavljaju muzičari, psiholozi, pedagozi. Obrađene teme sadrže informacije relevantne za izvođače ili muzičke pedagoge, za studente psihologije, koji žele da saznaju više o muzici i umu, i za sve muzici sklone čitaoce zainteresovane za lični razvoj i širenje saznanja.
Knjiga se može koristiti na razne načine, a izvorno je zamišljena kao nastavni udžbenik, a dvanaest poglavlja se mogu obraditi u okviru jednog semestra.
Prvi dio, o učenju muzike sadrži poglavlja o muzičkom razvoju, motivaciji i vježbanju, o kontroverznoj raspravi o ulozi talenta, zatim motivacionom pitanju u muzici i o vježbanju kao ključnoj aktivnosti u razvijanju vještina.
Drugi dio je o muzičkim vještinama i nabraja vještine koje su dio stvaranja muzike (izražajnost i interpretacija), čitanje i pamćenje, improvizovanje i komponovanje, a tu je i dio o suzbijanju izvođačke treme.
Treći dio je o muzičkim ulogama, autori raspravljaju o raznim ulogama koje muzički djelatnici mogu igrati kao izvođači, pedagozi, slušaoci i korisnici/ konzumenti muzike. Kako većina ljudi kojima je ova knjiga namijenjena nema naučno obrazovanje i ne snalaze se najbolje sa tehničkom terminologijom, autori su razvili načine saopštavanja naučnih nalaza na način koji je muzičarima razumljiv.
SVE ŠTO MUZIČARI I LJUBITELJI TREBA DA ZNAJU
- Šta su muzičke emocije?
- Kako savremena nauka sagledava talenat?
- Da li je apsolutni sluh znak urođenog dara za muziku?
- Da li ćemo slušajući Mocarta postati inteligentniji?
- Koji su savremeni mitovi o muzici?