Detalji
Poznato je da materinski jezik većini učenika predstavlja jedan od najzahtjevnijih školskih predmeta. Teškoće u njegovu usvajanju u velikoj su mjeri povezane s problemima kojima se bavi logoped (do 21 posto učenika). Usto, prema navodima mnogih istraživača, jezično-govorne poremećaje u djece gotovo uvijek prate više ili manje izražene teškoće u oblikovanju spoznajnih i komunikacijskih vještina, te vještina učenja. Stoga se program praćenja učenika s poremećajima u čitanju i pisanju mora usmjeriti ne samo na korekciju tih poremećaja, već i na stvaranje i razvijanje djetetovih vještina komunikacije, organizacije pripreme za učenje i pravilne raspodjele vremena, planiranja, samokontrole, itd. To se obično svrstava u domenu školskog psihologa. No, rezultati istraživanja u području rada s djecom s teškoćama u učenju provođenih u Rusiji, SAD-u, Belgiji i drugim zemljama, potvrdili su učinkovitost cjelovitog multidisciplinarnog pristupa problemima dječjeg razvoja.
Ovaj priručnik sadrži program praćenja učenika i kao takav predstavlja usustavljeno iskustvo ciljanog rada cijelog tima stručnjaka: školskih psihologa, školskih logopeda, socijalnog pedagoga i logopeda-specijalista za biološku povratnu spregu – usustavljeno iskustvo ciljanog rada na formiranju vještina učenja u djece s poremećajima u čitanju i pisanju (od prvog do petog razreda). Spomenuti su stručnjaci pred sobom imali dva cilja: pomoći djeci u rješavanju problema povezanih s učenjem, ali i stvoriti program prevencije takvih problema.
Osim toga, priručnik opisuje strukturu logopedske terapije disgrafije i disortografije.
U dodacima se nalaze primjeri problemskih situacija u radu s logopedom, odabrane motoričke vježbe, plan pomoći učenicima s poremećajima u čitanju i pisanju od 1. do 5. razreda, kao i drugi korisni materijali.