Detalji
Slika kako dvije gospođe, prijateljice, jedne noći iznenada doživljavaju erotsko iskustvo, rodila je zamisao o ovom romanu. Zatim se ta zamisao pretvorila u detektivsku priču, skoro triler, a taj triler se preobrazio u jednu vrstu murala peruanskog društva u posljednjim mjesecima ili sedmicama Fujimorijeve i Montesinosove diktature. Svidjela mi se ideja da knjigu nazovem Pet uglova (Cinco esquinas), kao kvart koji je na izvjestan način simbol Lime, Perua, a također i vremena u kojem je ova priča smještena.
Ako postoji tema koja prožima i povezuje cijelu priču, onda je to novinarstvo, i to žuta štampa. Fujimorijeva diktatura je koristila žutu štampu, novinarstvo skandala, kao političko oružje da diskreditira i moralno uništi sve svoje protivnike. U isto vrijeme također postoji i druga strana, gdje vidimo kako se novinarstvo, koje može biti nisko i prljavo, odjednom može pretvoriti u instrument oslobođenja, moralne i građanske odbrane jednog društva. Ta dva lica novinarstva su jedna od centralnih tema romana Pet uglova.
Mario Vargas Llosa