Detalji
Knjiga Metodologija istraživanja predstavlja nastojanje autora da
sa aspekata vlastitog bogatog pedagoškog iskustva, stručnih i metodičkih kompetencija daju doprinos unapređenju metodologije pedagogije kao naučne discipline, a samim tim i metodologije odgoja kao iznimno važnog fenomena za ljudsku jedinku i čovječanstvo općenito.
U tom smislu, ovaj udžbenik pokušava rasvijetliti neka pitanja iz
oblasti metodologije pedagogije i kineziologije, pojednostaviti ih i
približiti širem auditoriju pedagoške javnosti, a sve kako bi se lakše,
jednostavnije, brže i efikasnije usvojili prezentirani sadržaji i time
doprinijelo usavršavanju oblasti metodoloških kompetencija, stvaralačkih sposobnosti svakog pojedinca praktičara koji se bavi odgojem i odgojnim zadacima, te kako bi, na koncu konca, svi skupa doprinijeli unapređenju odgojne djelatnosti i odgoja kao takvog.
Knjiga je prvenstveno namijenjena studentima pedagogije i
psihologije, razredne nastave, predškolskog odgoja i kineziologije, ali i onim studentima, koji u okviru različitih studijskih programa slušaju nastavne predmete Metodologija naučnih istraživanja, Metodologija društvenih istraživanja, Metodologija pedagoških istraživanja i slično.
Svrha Metodologije istraživanja je da omogući studentima
praktično i direktno upoznavanje sa ciljevima i sadržajima navedenog predmeta. Poseban je cilj knjige da podstakne studente na samostalan rad i temeljitije proučavanje pojedinih pitanja iz oblasti metodologije, a što će postići proučavanjem savremenih saznanja pedagoške nauke općenito,
te posebno metodologije istraživanja odgoja i obrazovanja.
Svi prezentirani sadržaji potvrđeni su praktičnim primjerima iz
neposrednog vlastitog rada autora na području odgojne teorije i prakse.
Sve to, naravno, urađeno je da bi se olakšalo usvajanje metodoloških činjenica i pojmova i usavršavanje metodoloških kompetencija čitalaca.
Pored teorijske elaboracije sadržaja metodologije istraživanja,
predstavljen je i SPSS (Statistical Package for the Social Sciences –
Statistički paket za društvene nauke), koji detaljno objašnjava i približava studentima i drugim čitaocima načine zanjegovo uspješno primjenjivanje prilikom statističke obrade podataka dobijenih pedagoškim istraživanjem.
Za svaki statistički parametar prikazan je po jedan primjer iz
pedagogije i kineziologije obrađen primjenom SPSS programskog paketa te dato tumačenje dobijenih rezultata. Takvo što, vjerujemo, predstavlja značajan doprinos obradi i tumačenju rezultata istraživanja.
Ovom prilikom želimo se zahvaliti svima onima koji su doprinijeli
objavljivanju ove knjige. To su prije svih recenzenti, uvaženi i cijenjeni, prof. dr. Nenad Suzić, univerzitetski profesor iz Banja Luke i prof. dr.Ruža Tomić, univerzitetska profesorica iz Tuzle, lektor, grafički dizajner, tehnički dizajner, te svakako njen izdavač, Edukacijski fakultet Univerziteta u Travniku.
Neizostavno, posebnu zahvalnost dugujemo našim porodicama kao
neiscrpnim izvorima pozitivne energije, koja se naročito snažno
artikulirala u situacijama mukotrpnog znanstvenog rada na poslovima pisanja ove knjige.
Autori