Dostavljamo i u SAD!

Cijena dostave | Vrste plaćanja

+387 35 225 027

point@knjiga.ba

Dobrodošli!

Molimo prijavite se ili napravite svoj profil!

Slika knjizicaProizvoda u bazi

35.025

Facebook slicica

Katalog

Ulaznica za junački kabare

Ulaznica za junački kabare

Kliknite dva puta da vidite sliku u normalnoj rezoluciji

Zoom Out
Zoom In

Više slika


ISBN:

978-9926-427-53-5

Ilustracija:

Ne

Izdavač:

Dostupnost:

do 7 dana

Šifra:

B3294

Broj strana:

328

Težina:

600 g

Cijena:

Dostupnost: Na stanju

26,00 KM
do 7 dana

Kategorije:

Sadržaj:

Rukopis knjige je nagrađen od Fondacije za izdavaštvo na javnom pozivu za sufinansiranje izdavačkih projekata u 2018. godini.

Recenzija rukopisa Melide Travančić Ulaznica za junački kabare: Književne refleksijeSarajevskog atentata

Sarajevski atentat i nakon sto godina plijeni pažnju književnika i pojavljuje se u brojnim i različitim književnoumjetničkim (ali i drugim) djelima, a cilj rukopisa je da pokaže različite pristupe istoj temi i likovima s obzirom na vrijeme u kojem su tekstovi nastajali, kao i kulturalne i ideološke utjecaje na njihova ostvarenja. U poglavlju Društvenopovijesna i etičko-ideološka uvjetovanost književnih interpretacija Gavrila Principapropituju se historijske činjenice o atentatoru kao i načini njihove interpretacije u književnom diskursu. Gavrilo Princip „pretrpio“ je kroz ovih stotinu godina izuzetno brojne i raznovrsne književne interpretacije, zavisno od ideološkog, kao i od društvenog konteksta u kojem su djela nastajala. On je u književnosti predstavljan višestruko: i kao heroj, i kao hladnokrvni ubica (takav diskurs preovladava u drugim književnostima koje ne ulaze u opseg rukopisa) i kao borac za slobodu južnih Slavena, i kao revolucionar koji umire za ideale, i kao dječak koji je uvjeren da čini nešto dobro i plemenito, ali i kao žrtva manipulacije nacionalističke politike. Analizirajući različite tekstove na spomen-ploči Gavrilu Principu autorica uočava promjenu političkog diskursa kroz historiju i kroz različite državne sisteme u čijem se sastavu nalazilo Sarajevo kao mjesto u kojem se događaj zbio. U potpoglavlju: Konstrukcija herojskog narativa i njen produkt: kult žrtve, produbljena je analiza Principovog lika kao protagoniste književnih djela, te zaključeno da je Gavrilo Princip prošao sve mijene ideološkog i kulturalnog konteksta, a što je precizirano u potpoglavlju: (Samo)žrtvovanje Gavrila Principa. Književne interpretacije ne izostavljaju ovakav prikaz atentata, sve je učestaliji govor i stavljanje u prvi plan mučeničke smrti atentatora, te se tako formulira druga vrsta narativa, stvorena sa sasvim jasnim ciljevima - naglašavajući i insistirajući na žrtvovanju stvara se mitski i epski narativ, koji postaje dominanta u književnim interpretacijama Sarajevskog atentata

  • Izdanje: 1
  • Godina: 2019
  • Jezik: Bosanski jezik
  • Vrsta uveza: Tvrdi uvez
  • Pismo: Latinica
  • Veličina: 140x250
  • Zemlja porijekla: Bosna i Hercegovina
  • Stanje: Nova

Detalji

Rukopis knjige je nagrađen od Fondacije za izdavaštvo na javnom pozivu za sufinansiranje izdavačkih projekata u 2018. godini. Recenzija rukopisa Melide Travančić Ulaznica za junački kabare: Književne refleksijeSarajevskog atentata Sarajevski atentat i nakon sto godina plijeni pažnju književnika i pojavljuje se u brojnim i različitim književnoumjetničkim (ali i drugim) djelima, a cilj rukopisa je da pokaže različite pristupe istoj temi i likovima s obzirom na vrijeme u kojem su tekstovi nastajali, kao i kulturalne i ideološke utjecaje na njihova ostvarenja. U poglavlju Društvenopovijesna i etičko-ideološka uvjetovanost književnih interpretacija Gavrila Principapropituju se historijske činjenice o atentatoru kao i načini njihove interpretacije u književnom diskursu. Gavrilo Princip „pretrpio“ je kroz ovih stotinu godina izuzetno brojne i raznovrsne književne interpretacije, zavisno od ideološkog, kao i od društvenog konteksta u kojem su djela nastajala. On je u književnosti predstavljan višestruko: i kao heroj, i kao hladnokrvni ubica (takav diskurs preovladava u drugim književnostima koje ne ulaze u opseg rukopisa) i kao borac za slobodu južnih Slavena, i kao revolucionar koji umire za ideale, i kao dječak koji je uvjeren da čini nešto dobro i plemenito, ali i kao žrtva manipulacije nacionalističke politike. Analizirajući različite tekstove na spomen-ploči Gavrilu Principu autorica uočava promjenu političkog diskursa kroz historiju i kroz različite državne sisteme u čijem se sastavu nalazilo Sarajevo kao mjesto u kojem se događaj zbio. U potpoglavlju: Konstrukcija herojskog narativa i njen produkt: kult žrtve, produbljena je analiza Principovog lika kao protagoniste književnih djela, te zaključeno da je Gavrilo Princip prošao sve mijene ideološkog i kulturalnog konteksta, a što je precizirano u potpoglavlju: (Samo)žrtvovanje Gavrila Principa. Književne interpretacije ne izostavljaju ovakav prikaz atentata, sve je učestaliji govor i stavljanje u prvi plan mučeničke smrti atentatora, te se tako formulira druga vrsta narativa, stvorena sa sasvim jasnim ciljevima - naglašavajući i insistirajući na žrtvovanju stvara se mitski i epski narativ, koji postaje dominanta u književnim interpretacijama Sarajevskog atentata

Dodatne informacije

Izdavač Lijepa riječ
Preporuka Ne

Tagovi Proizvoda

Koristite razmak za odvajanje oznaka. Koristite jednostruke navodnike (') za fraze

Moja korpa

Nemate proizvoda u svojoj Korpi.

Reklama

Newsletter