Iz/van konteksta - Ogledi i kritike iz umjetnosti, arhitekture i mode

Cijena:

Dostupnost: Na stanju

19,00 KM
na stanju

Kategorije:

Sadržaj:

Premda tekstovi u knjizi Irfana Hošića Iz/van konteksta sondiraju određene teme iz užeg ali i šireg umjetničkog okruženja, ono što ih na neki način objedinjuje jest kontekst krize. Bilo da se radi o tromim počecima moderne na prostoru Bosne i Hercegovine, ideološkim antagonizmima poslije 2. svjetskog rata, ili neprilikama iz 1990-ih, Hošić bosanskohercegovački kulturni identitet gotovo stalno promatra kroz prizmu društveno-političke napetosti. U tom pogledu naziv knjige sugerira izvjesnu fluidnost i atipičnost u samom determiniranju i klasifikaciji pojma “bosanskohercegovačka umjetnost”, koji je u nekoliko navrata i glavni fokus autorove analize. Tekstovi objedinjeni u ovoj knjizi predstavljaju važan doprinos u podizanju kulturne potrebe u sredini u kojoj su nastali, na jedan viši nivo.
Iz recenzije Ješe Denegrija

Perceptivni fokus Hošićeve analize baziran je na širem pogledu koji pored istorijskih tokova bosanskohercegovačke umjetnosti prati i savremenu umjetnost u kontekstu društveno političkih odnosa, kulturne raslojenosti i opšte ekonomske krize. Pozicionirajući svoja vizuelna zapažanja na više nivoa čitanja, Hošić nas uvodi u recentnu problematiku bosanskohercegovačkog društva koju sagledava iz svoje subjektivne pozicije pojedinca i posmatrača istovremeno postavljene u, i izvan konteksta. Drugim riječima, sa pozicije netipičnog aktera u društvu i kulturi, koji konzumiranjem recentne umjetnosti bosanskohercegovačkog prostora i proučavanjem njene prošlosti, pokušava na nov način oživjeti likovnu kritiku u domaćim medijima.
Iz recenzije Sarite Vujković

Treba odmah reći kako je Irfan Hošić sigurno najintrigantniji i najobrazovaniji kritičar suvremene bosanskohercegovačke umjetnosti. To se vidi i kada raspravlja o tradiciji, a još više kada piše o suvremenoj umjetnosti i afirmira je s vrlo dobro artikuliranim teoretskim stajalištima. Raspravljajući o temama i ličnostima iz ranije povijesti, on se referira na valorizacije i interpretacije koje su učinili njegovi prethodnici, među kojima svakako treba istaknuti Azru Begić i Melihu Husedžinović.
Iz pogovora Zvonka Makovića

• Izdanje: 1
  • Godina: 2014
  • Jezik: Bosanski jezik
  • Vrsta uveza: Meki uvez
  • Pismo: Latinica
  • Veličina: 120x180
  • Zemlja porijekla: Bosna i Hercegovina
  • Stanje: Nova

Detalji

Premda tekstovi u knjizi Irfana Hošića Iz/van konteksta sondiraju određene teme iz užeg ali i šireg umjetničkog okruženja, ono što ih na neki način objedinjuje jest kontekst krize. Bilo da se radi o tromim počecima moderne na prostoru Bosne i Hercegovine, ideološkim antagonizmima poslije 2. svjetskog rata, ili neprilikama iz 1990-ih, Hošić bosanskohercegovački kulturni identitet gotovo stalno promatra kroz prizmu društveno-političke napetosti. U tom pogledu naziv knjige sugerira izvjesnu fluidnost i atipičnost u samom determiniranju i klasifikaciji pojma “bosanskohercegovačka umjetnost”, koji je u nekoliko navrata i glavni fokus autorove analize. Tekstovi objedinjeni u ovoj knjizi predstavljaju važan doprinos u podizanju kulturne potrebe u sredini u kojoj su nastali, na jedan viši nivo. Iz recenzije Ješe Denegrija Perceptivni fokus Hošićeve analize baziran je na širem pogledu koji pored istorijskih tokova bosanskohercegovačke umjetnosti prati i savremenu umjetnost u kontekstu društveno političkih odnosa, kulturne raslojenosti i opšte ekonomske krize. Pozicionirajući svoja vizuelna zapažanja na više nivoa čitanja, Hošić nas uvodi u recentnu problematiku bosanskohercegovačkog društva koju sagledava iz svoje subjektivne pozicije pojedinca i posmatrača istovremeno postavljene u, i izvan konteksta. Drugim riječima, sa pozicije netipičnog aktera u društvu i kulturi, koji konzumiranjem recentne umjetnosti bosanskohercegovačkog prostora i proučavanjem njene prošlosti, pokušava na nov način oživjeti likovnu kritiku u domaćim medijima. Iz recenzije Sarite Vujković Treba odmah reći kako je Irfan Hošić sigurno najintrigantniji i najobrazovaniji kritičar suvremene bosanskohercegovačke umjetnosti. To se vidi i kada raspravlja o tradiciji, a još više kada piše o suvremenoj umjetnosti i afirmira je s vrlo dobro artikuliranim teoretskim stajalištima. Raspravljajući o temama i ličnostima iz ranije povijesti, on se referira na valorizacije i interpretacije koje su učinili njegovi prethodnici, među kojima svakako treba istaknuti Azru Begić i Melihu Husedžinović. Iz pogovora Zvonka Makovića

Dodatne informacije

Izdavač Connectum
Preporuka Ne