Detalji
Ispitujući poremećaje u ponašanju predškolske djece, autorice su došle do spoznaje o potrebi novih metoda rada - integralne metode - koja pledira za rast zdrava djeteta i njegovu socijalizaciju u obitelj i dječje vrtiće.
IZ PREDGOVORA
Cilj nam je utemeljiti integralnu metodu u čijoj se osnovi nalazi izvorište onih primarnih preventivnih aktivnosti koje bi, od samog početka, djetetov razvoj usmjerile tako da odraste u zdravu osobu. Pritom se posebno usmjeravamo na proučavanje i podupiranje socijalnog i emotivnog razvoja djeteta, premda se ne zanemaruje ni spoznajno i psihomotorno područje djetetova razvoja.
Uvjereni smo da su, uz roditeljski dom, dječje ustanove (vrtići) one sredine, koje svojim koordiniranim djelovanjem omogućuju optimalan razvoj djeteta. Stoga želimo djelovati upravo u tom smjeru, obogaćujući kontekst vrtića primarnom prevencijom, tako da uistinu pomogne i djetetu i roditelju. U dječje ustanove ulaze djeca u životnoj dobi u kojoj su izrazito prijemčiva za sve utjecaje, dakle i za one koji će poticati razvoj zdrave ličnosti, ali i one okolnosti što nepovoljno djeluju na razvoj djeteta.
IZ SADRŽAJA
- Uvodne stranice
- TEORIJSKI OKVIR
- 1. Teorije učenja
- 1.1. Tolmanova teorija
- 1.2. Geštalističke teorije učenja
- 1.3. Piagetova teorija
- 1.4. Iskustveno učenje A. H. Maslowa
- 1.5. Rogersov pristup učenju
- 2. Komunikacijski procesi
- 2.1. Verbalna komunikacija
- 2.2. Neverbalna komunikacija
- 2.3. Gordonov model uspješnih odnosa
- 2.4. Slušanje u komunikaciji
- 2.5. Feedback u komunikaciji
- 3. Teorije potreba
- 3.1. Teorije ljudske motivacije - potrebe po A. H. Maslowu
- 3.2. Teorija kontrole - potrebe W. Glassera
- 3.3. Potrebe i njihovo zadovoljavanje kod predškolske djece
RAZVOJ I POREMEĆAJI U PONAŠANJU DJECE PREDŠKOLSKE DOBI
- 1. Emocionalni razvoj
- 2. Socijalni razvoj
- 3. Poremećaji u razvoju i ponašanju djece predškolske dobi
- 3.1. Poremećaji u socijalnom razvoju
- 3.2. Poremećaji u emocionalnom razvoju
- 3.3. Poremećaji navika - iskazuju se na tjelesnom planu
OBITELJ I DJECA PREDŠKOLSKE DOBI
- 1. Obitelj i razvoj ličnosti djeteta
- 2. Obitelj, odgoj i poremećaji u ponašanju djece
- 3. Pristup radu i suradnji s obiteljima u predškolskim ustanovama
PRIMJENA INTEGRALNE METODE
- 1. Integralna metoda u radu s predškolskom djecom
- 2. Integralna metoda u radu s roditeljima predškolske djece
- Umjesto zaključka
- Literatura