Dostavljamo i u SAD!

Cijena dostave | Vrste plaćanja

+387 35 225 027

point@knjiga.ba

Dobrodošli!

Molimo prijavite se ili napravite svoj profil!

Slika knjizicaProizvoda u bazi

35.025

Facebook slicica

Katalog

Hrid za slobodu

Hrid za slobodu

Kliknite dva puta da vidite sliku u normalnoj rezoluciji

Zoom Out
Zoom In

Više slika


ISBN:

953-6316-39-0

Ilustracija:

Ne

Izdavač:

Dostupnost:

rasprodano

Šifra:

V3997

Broj strana:

416

Težina:

848 g

Cijena:

Dostupnost: Na stanju

5,00 KM
rasprodano

Kategorije:

Sadržaj:

Potraga za neprolaznim

Odabrati kao profesiju pisanje kazališne kritike znači odabrati profesiju uz koju u paketu nerijetko dolazi i negativni predznak koji proizlazi iz većinske percepcije kritičara kao neostvarena umjetnika, kojemu je pisanje o kazalištu jedina preostala opcija, što u ponekim slučajevima i nije daleko od istine. Upravo stoga željeti kvalitetno i dugoročno pisati o kazalištu znači i svakom napisanom riječju mijenjati tu ustaljenu percepciju i kao konačni cilj postići uvažavanje izrečenog mišljenja na raznim kazališnim stranama, što je moguće ako je tome izvor u istinskoj naklonosti i ljubavi prema kazališnom činu bez obzira na vlastiti udio u njegovu stvaranju. Samo takvo polazište omogućit će pisanje za kazalište - kao prave svrhe ovoga posla, a ne nasuprot istom.

Naravno, iskreno voljeti teatar nije dovoljno. Tek kad se u to, kao u slučaju pisanja Dalibora Foretića, uklope i ostala obilježja - s jedne strane sklop duboka promišljanja, erudicije, sposobnosti sagledavanja i povezivanja različitih komponenti koje dovode do kazališnog čina, a s druge osobnost u pristupu, ali takva da se pronalazi idealna mjera između izricanja vlastita stajališta o predstavi i nepristrana pristupa koji proizlazi iz želje - zajedničke i kazališnom ansamblu i kritičaru - da predstava što bolje uspije, takva kritika, bila ona pozitivna ili negativna, a omjer je u Foretićevu slučaju podjednak, bit će ponajprije i najvažnije - konstruktivna, čime odgovara na pitanje što kazališna kritika u svojoj biti jest. Ali, i više od toga: kazalište je Foretiću postalo istinska i konstantna inspiracija pa ovi prikazi nadilaze funkciju dokumentiranja i iz metateksta postaju tekstovi kojima je moguće prići i kao zasebnim proznim ostvarenjima. Na tim mjestima u kojima mu je, kako sam navodi, izazov da kazališnu metaforu nadogradi metaforama riječi omogućio da doživi trenutke posvećenosti poezije, njegovi tekstovi postižu punu vrijednost (približavajući se i esejističkome i memoarskom), a pisanje o kazalištu prelazi u pisanje kazališta.

  • Izdanje: 1
  • Godina: 2002
  • Jezik: Hrvatski jezik
  • Vrsta uveza: Tvrdi uvez
  • Pismo: Latinica
  • Veličina: 160x230
  • Zemlja porijekla: Hrvatska
  • Stanje: Nova

Detalji

Potraga za neprolaznim Odabrati kao profesiju pisanje kazališne kritike znači odabrati profesiju uz koju u paketu nerijetko dolazi i negativni predznak koji proizlazi iz većinske percepcije kritičara kao neostvarena umjetnika, kojemu je pisanje o kazalištu jedina preostala opcija, što u ponekim slučajevima i nije daleko od istine. Upravo stoga željeti kvalitetno i dugoročno pisati o kazalištu znači i svakom napisanom riječju mijenjati tu ustaljenu percepciju i kao konačni cilj postići uvažavanje izrečenog mišljenja na raznim kazališnim stranama, što je moguće ako je tome izvor u istinskoj naklonosti i ljubavi prema kazališnom činu bez obzira na vlastiti udio u njegovu stvaranju. Samo takvo polazište omogućit će pisanje za kazalište - kao prave svrhe ovoga posla, a ne nasuprot istom. Naravno, iskreno voljeti teatar nije dovoljno. Tek kad se u to, kao u slučaju pisanja Dalibora Foretića, uklope i ostala obilježja - s jedne strane sklop duboka promišljanja, erudicije, sposobnosti sagledavanja i povezivanja različitih komponenti koje dovode do kazališnog čina, a s druge osobnost u pristupu, ali takva da se pronalazi idealna mjera između izricanja vlastita stajališta o predstavi i nepristrana pristupa koji proizlazi iz želje - zajedničke i kazališnom ansamblu i kritičaru - da predstava što bolje uspije, takva kritika, bila ona pozitivna ili negativna, a omjer je u Foretićevu slučaju podjednak, bit će ponajprije i najvažnije - konstruktivna, čime odgovara na pitanje što kazališna kritika u svojoj biti jest. Ali, i više od toga: kazalište je Foretiću postalo istinska i konstantna inspiracija pa ovi prikazi nadilaze funkciju dokumentiranja i iz metateksta postaju tekstovi kojima je moguće prići i kao zasebnim proznim ostvarenjima. Na tim mjestima u kojima mu je, kako sam navodi, izazov da kazališnu metaforu nadogradi metaforama riječi omogućio da doživi trenutke posvećenosti poezije, njegovi tekstovi postižu punu vrijednost (približavajući se i esejističkome i memoarskom), a pisanje o kazalištu prelazi u pisanje kazališta.

Dodatne informacije

Izdavač Matica hrvatska
Preporuka Ne

Tagovi Proizvoda

Koristite razmak za odvajanje oznaka. Koristite jednostruke navodnike (') za fraze

Moja korpa

Nemate proizvoda u svojoj Korpi.

Reklama

Newsletter