Dostavljamo i u SAD!

Cijena dostave | Vrste plaćanja

+387 35 225 027

point@knjiga.ba

Dobrodošli!

Molimo prijavite se ili napravite svoj profil!

Slika knjizicaProizvoda u bazi

35.231

Facebook slicica

Katalog

Bazen - tri novele

Bazen - tri novele

Kliknite dva puta da vidite sliku u normalnoj rezoluciji

Zoom Out
Zoom In

Više slika

Pisac: Yoko Ogawa


ISBN:

978-86-81567-43-2

Ilustracija:

Ne

Izdavač:

Dostupnost:

do 7 dana

Šifra:

K9582

Broj strana:

149

Težina:

282 g

Cijena:

Dostupnost: Na stanju

15,00 KM
do 7 dana

Kategorije:

Sadržaj:

Bazen je prva knjiga Joko Ogave koja je objavljena na engleskom jeziku i odmah je doživjela veliki uspjeh. Nagrađena je priznanjem Širli Džekson, koje se dodjeljuje za izuzetna književna ostvarenja na polju psiholoških romana i priča s elementima fantastike i horora.

Tri izvrsno napisane novele predstavljene u ovoj knjizi, pokazuju autorkino umijeće da sačini napet zaplet koji čitaoca često dovodi u nedoumicu. U svakoj priči, naratorski glas je ravan, emocionalno udaljen, i u sve tri priče glavne junakinje su žene. Knjigu prožima atmosfera jezivotosti kakva se javlja u noćnoj mori, te opasan osećaj da ljepota i bol mogu postojati istovremeno. Ogavina pripovijedna tehnika mogla bi se uporediti sa iskrivljenim ogledalom: uobičajene reakcije su toliko iskošene da se pretvaraju u nešto potpuno neočekivano: slike se ređaju i povezuju na veoma iznenađujuće načine. U zavisnosti od čitaoca, to može da izazove čuđenje ili čak neku vrstu gađenja. (Naslovna priča govori o mladoj djevojci Aji, koja se hvata ukoštac s rastućim osjećajem otuđenosti od sopstvene porodice. Njeni religiozni roditelji odgajili su je zajedno sa napuštenom djecom koju su prihvatili na čuvanje u sirotište nazvano Svetionik.

Porodične fotografije ispunjene su lišcima siročića, a tu sam i ja, kaže Aja, izgubljene među njima. Jedino dijete s kojim osjeća povezanost jeste dječak po imenu Ðun. Aja svake nedjelje odlazi na njegove treninge plivanja, i posmatra ga. Uživa u prekrasnim pokretima Ðunovog tijela, ali je nemogućnost da do kraja razvije strast koju osjeća, dovodi do novog, nepoznatog iskustva. U njoj se razvija pakost i ona otkriva gotovo čulno zadovoljstvo u tome da muči maleno siroče koje joj je prepušteno na brigu. Ogava smešta jedno kraj drugog uzvišeno i odurno, kao da želi da pokaže koliko su zapravo bliska ta dva osjećanja. I druge dve priče pokazuju autorkinu vještinu da prikaže fine nijanse okrutnosti. U Dneviku trudnoće, za koji je spisateljica dobila prestižnu Akutagavinu nagradu, još jedan udaljeni posmatrač: žena kod koje iz nekog razloga izostaju očekivane reakcije. Ona bilježi tjeskobu i mučninu svoje sestre u trudnoći, pritom uživajuci u sopstvenom apetitu: Mislim na nju, sklupčanu u krevetu, okruženu svim tim mirisima i široko otvorim usta da sa zalogajem mesa progutam i tamu.

Ovde Ogava koristi moćno književno sredstvo, često u dječjim pričama: u jukstapoziciju stavlja udobnost i strah, topli dom i bljesak zuba. Nabijena dvosmislenošću, priča je strukturirana kao dnevnik, koji devet mjeseci sažima u niz nepovezanih trenutaka, pri čemu su zapažanja junakinje uvek čudna i potpuno neočekivana.
Posljednja priča, Studentski dom, iako najtradicionalnije ispričana, zapravo je najneobičnija, skoro bizarna. Veza između poznatog i opasnog ovde je posebno naglašena i čvrsta. Žena priprema sve što je potrebno kako bi smjestila svog nećaka u studentski dom u kojem je i sama svojevremeno živjela. Nakon što se doselio, njen rođak nestaje. Ili se bar tako čini. Male tajne o kojima je samo načula prije mnogo godina počinju da se šire pred njom i mjesto koje je nekoć smatrala drugim domom sada izgleda strano. „Imala sam osjećanje da me je neka nepoznata sila dovela u ovaj nevjerovatni položaj i govorila sam sebi da će se sve uskoro završiti i svijet će se opet vratiti u svoje normalno stanje.

Ogava pušta čitaoca da vjeruje kako priča ide ka tužnom, ali izvesnom objašnjenju: rec je, nažalost, o nesreći. Ali onda naglo menja smer pripovjedanja – i odlazi u nepredvidljivo, neočekivano, zapanjujuće. Dok se junakinja penje stepenicama da otkrije tajnu studentskog doma, zapravo se čitava zbirka završava misterioznim podsećanjem: duboka, zapretena osjećanja su tu, baš nadohvat naše ruke.)

  • Originalni naziv: Samenai kocha / Yoko...
  • Prevodilac: Ksenija Todorović
  • Izdanje: 1
  • Godina: 2011
  • Jezik: Srpski jezik
  • Vrsta uveza: Meki uvez
  • Pismo: Latinica
  • Veličina: 170x245
  • Zemlja porijekla: Srbija
  • Stanje: Nova

Detalji

Bazen je prva knjiga Joko Ogave koja je objavljena na engleskom jeziku i odmah je doživjela veliki uspjeh. Nagrađena je priznanjem Širli Džekson, koje se dodjeljuje za izuzetna književna ostvarenja na polju psiholoških romana i priča s elementima fantastike i horora. Tri izvrsno napisane novele predstavljene u ovoj knjizi, pokazuju autorkino umijeće da sačini napet zaplet koji čitaoca često dovodi u nedoumicu. U svakoj priči, naratorski glas je ravan, emocionalno udaljen, i u sve tri priče glavne junakinje su žene. Knjigu prožima atmosfera jezivotosti kakva se javlja u noćnoj mori, te opasan osećaj da ljepota i bol mogu postojati istovremeno. Ogavina pripovijedna tehnika mogla bi se uporediti sa iskrivljenim ogledalom: uobičajene reakcije su toliko iskošene da se pretvaraju u nešto potpuno neočekivano: slike se ređaju i povezuju na veoma iznenađujuće načine. U zavisnosti od čitaoca, to može da izazove čuđenje ili čak neku vrstu gađenja. (Naslovna priča govori o mladoj djevojci Aji, koja se hvata ukoštac s rastućim osjećajem otuđenosti od sopstvene porodice. Njeni religiozni roditelji odgajili su je zajedno sa napuštenom djecom koju su prihvatili na čuvanje u sirotište nazvano Svetionik. Porodične fotografije ispunjene su lišcima siročića, a tu sam i ja, kaže Aja, izgubljene među njima. Jedino dijete s kojim osjeća povezanost jeste dječak po imenu Ðun. Aja svake nedjelje odlazi na njegove treninge plivanja, i posmatra ga. Uživa u prekrasnim pokretima Ðunovog tijela, ali je nemogućnost da do kraja razvije strast koju osjeća, dovodi do novog, nepoznatog iskustva. U njoj se razvija pakost i ona otkriva gotovo čulno zadovoljstvo u tome da muči maleno siroče koje joj je prepušteno na brigu. Ogava smešta jedno kraj drugog uzvišeno i odurno, kao da želi da pokaže koliko su zapravo bliska ta dva osjećanja. I druge dve priče pokazuju autorkinu vještinu da prikaže fine nijanse okrutnosti. U Dneviku trudnoće, za koji je spisateljica dobila prestižnu Akutagavinu nagradu, još jedan udaljeni posmatrač: žena kod koje iz nekog razloga izostaju očekivane reakcije. Ona bilježi tjeskobu i mučninu svoje sestre u trudnoći, pritom uživajuci u sopstvenom apetitu: Mislim na nju, sklupčanu u krevetu, okruženu svim tim mirisima i široko otvorim usta da sa zalogajem mesa progutam i tamu. Ovde Ogava koristi moćno književno sredstvo, često u dječjim pričama: u jukstapoziciju stavlja udobnost i strah, topli dom i bljesak zuba. Nabijena dvosmislenošću, priča je strukturirana kao dnevnik, koji devet mjeseci sažima u niz nepovezanih trenutaka, pri čemu su zapažanja junakinje uvek čudna i potpuno neočekivana. Posljednja priča, Studentski dom, iako najtradicionalnije ispričana, zapravo je najneobičnija, skoro bizarna. Veza između poznatog i opasnog ovde je posebno naglašena i čvrsta. Žena priprema sve što je potrebno kako bi smjestila svog nećaka u studentski dom u kojem je i sama svojevremeno živjela. Nakon što se doselio, njen rođak nestaje. Ili se bar tako čini. Male tajne o kojima je samo načula prije mnogo godina počinju da se šire pred njom i mjesto koje je nekoć smatrala drugim domom sada izgleda strano. „Imala sam osjećanje da me je neka nepoznata sila dovela u ovaj nevjerovatni položaj i govorila sam sebi da će se sve uskoro završiti i svijet će se opet vratiti u svoje normalno stanje. Ogava pušta čitaoca da vjeruje kako priča ide ka tužnom, ali izvesnom objašnjenju: rec je, nažalost, o nesreći. Ali onda naglo menja smer pripovjedanja – i odlazi u nepredvidljivo, neočekivano, zapanjujuće. Dok se junakinja penje stepenicama da otkrije tajnu studentskog doma, zapravo se čitava zbirka završava misterioznim podsećanjem: duboka, zapretena osjećanja su tu, baš nadohvat naše ruke.)

Dodatne informacije

Izdavač Tanesi
Preporuka Ne

Tagovi Proizvoda

Koristite razmak za odvajanje oznaka. Koristite jednostruke navodnike (') za fraze

Moja korpa

Nemate proizvoda u svojoj Korpi.

Reklama

Newsletter