Angloamerička kritika

Cijena:

Dostupnost: Na stanju

18,25 KM
rasprodano

Kategorije:

Sadržaj:

Izbor tekstova angloameričke kritike namjeravao je priređivač u suradnji s Daliborom Cvitanom objaviti još sedamdesetih godina prošloga stoljeća, ali nitko od nakladnika nije bio zainteresiran za taj projekt. Svi tekstovi u ovoj knjizi objavljeni su u hrvatskoj periodici tijekom šezdesetih godina a za ovo izdanje posebno su prevedeni tekstovi Stephena Spendera i T. S. Eliota. Prema riječima priređivača ponuđeni izbor u ovom izdanju niti je antologijski, niti kronologija događaja u angloameričkoj kritici. Više je plod mojih simpatija za ovaj ili onaj pogled na književnost, ali vjerujem da može pružiti sliku, kako tendencija u angloameričkoj kritici, tako i u hrvatskoj, jer su ideje i smjerovi u angloameričkoj kritici odredili put mnogih pjesnika i kritičara.

Teorijske postavke iz prevedenih eseja nemaju apsolutnu vrijednost, oni tomu niti ne teže, niti propisuju kodekse, oni su jednostavno koristan priručnik u pristupu književnom djelu, odnosno u vivisekciji složenoga mehanizma književnoga djela. Možda će više od ove teorije imati korist sama književna praksa, sučeljavanje s djelom i njegova analiza. Bit će nam posve jasno da pažljivo čitanje nekog teksta, takozvani close reading, ne ovisi samo o onome koji je tekst napisao, nego i o onome koji ga čita, od čitatelja. Jer, ako ga čita primjerice W. H. Auden, rezultat je zadivljujući, ali ako ga čita, recimo, neki nevješti kritičar - rezultat može biti porazan.

• Prevodilac: Tomislav Sabljak
  • Izdanje: 1
  • Godina: 2005
  • Jezik: Hrvatski jezik
  • Vrsta uveza: Meki uvez
  • Pismo: Latinica
  • Veličina: 110×170
  • Zemlja porijekla: Hrvatska
  • Stanje: Nova

Detalji

Izbor tekstova angloameričke kritike namjeravao je priređivač u suradnji s Daliborom Cvitanom objaviti još sedamdesetih godina prošloga stoljeća, ali nitko od nakladnika nije bio zainteresiran za taj projekt. Svi tekstovi u ovoj knjizi objavljeni su u hrvatskoj periodici tijekom šezdesetih godina a za ovo izdanje posebno su prevedeni tekstovi Stephena Spendera i T. S. Eliota. Prema riječima priređivača ponuđeni izbor u ovom izdanju niti je antologijski, niti kronologija događaja u angloameričkoj kritici. Više je plod mojih simpatija za ovaj ili onaj pogled na književnost, ali vjerujem da može pružiti sliku, kako tendencija u angloameričkoj kritici, tako i u hrvatskoj, jer su ideje i smjerovi u angloameričkoj kritici odredili put mnogih pjesnika i kritičara. Teorijske postavke iz prevedenih eseja nemaju apsolutnu vrijednost, oni tomu niti ne teže, niti propisuju kodekse, oni su jednostavno koristan priručnik u pristupu književnom djelu, odnosno u vivisekciji složenoga mehanizma književnoga djela. Možda će više od ove teorije imati korist sama književna praksa, sučeljavanje s djelom i njegova analiza. Bit će nam posve jasno da pažljivo čitanje nekog teksta, takozvani close reading, ne ovisi samo o onome koji je tekst napisao, nego i o onome koji ga čita, od čitatelja. Jer, ako ga čita primjerice W. H. Auden, rezultat je zadivljujući, ali ako ga čita, recimo, neki nevješti kritičar - rezultat može biti porazan.

Dodatne informacije

Izdavač Matica hrvatska
Preporuka Ne