Detalji
Ovaj priručnik nastao je kao plod dugogodišnjeg rada i iskustva koje je grupa logopeda stjecala kroz rad s djecom u vrtićima grada Zagreba.
Namijenjen je prvenstveno roditeljima, kako bi im pomogao u odgovorima na pitanja ili nedoumice vezane za jezično-govorni razvoj djeteta te ih usmjerio u daljnjim postupcima. Namijenjen je i odgojiteljima, pedijatrima i ostalim stručnjacima - osobama koji su u neposrednom kontaktu s djecom i ne bave se isključivo govorom, ali su u prilici promatrati i pratiti djetetov cjelokupni razvoj te uočiti zaostajanja i teškoće koje ono možda ima i na području jezično-govornog razvoja.
Ne moramo biti stručnjaci kako bismo uvidjeli koliko je važan predškolski period djetetova razvoja. Tada se stvaraju bitni temelji za daljnju nadgradnju. U relativno kratkom vremenskom periodu života dijete treba ovladati motoričkom domenom svoga tijela i govorom, doseći određenu razinu spoznajnog, socijalnog i emocionalnog razvoja. Sva područja djetetova razvoja međusobno se isprepleću i u određenoj mjeri utječu jedno na drugo.
Treba imati na umu da svako dijete ima svoju individualnu razvojnu liniju, no bitno je znati do koje mjere ta linija može odstupati, kada neko odstupanje procijeniti kao zaostajanje ili teškoću, pa sukladno tomu, kada i kako pomoći djetetu u ublažavanju i/ili uklanjanju teškoća.
U ovom priručniku s logopedskog stajališta promatramo jezično-govorni aspekt djetetova razvoja. Poznato je da je govorno-jezična komunikacija svojstvena isključivo ljudskoj vrsti. Govor je optimalan i najučinkovitiji način primanja i prenošenja informacija, usvajanja novih znanja, sredstvo socijalizacije. Koliko je bitan kazuje činjenica da je danas skoro nemoguće izdvojiti segment života i djelovanja čovjeka u kojem govor i jezik nisu bitan aspekt djelovanja i pokretači razvoja. I danas, bez obzira na napredak tehnologije, govor ipak ostaje osnovno sredstvo komunikacije među ljudima.
Uredno razvijen govor i jezik preduvjeti su za primjeren razvoj djeteta, za njegovo uspješno školovanje i profesionalno opredjeljenje, a kasnije i za stručno napredovanje. Stoga je naš priručnik doprinos da djetetu najbliži - roditelji, pedijatri i odgojitelji u vrtiću, budu što bolje i na jednom mjestu informirani o procesu ranog govorno-jezičnog razvoja, o poremećajima koji mogu pratiti taj razvoj, mjerama prevencije i važnosti ranog uočavanja teškoća te po potrebi pravovremenog uključivanja djeteta u odgovarajući oblik terapije.