Detalji
U ovoj knjizi evaluacija je predstavljena, s jedne strane, kao pomoć pri učenju i instrument za procjenu (kvalitativna evaluacija), a s druge strane kao mjerni instrument (kvantitativna evaluacija), i u oba slučaja zasniva se na pedagogiji ciljeva primenjenoj na komunikativni i akcioni pristup nastavi. Drugim riječima, formativnoj kriterijumskoj evaluaciji daje se prednost tokom učenja, a preciznom mjerenju postignuća u sumativnim bilansima.
Ovo djelo je namenjeno studentima, nastavnicima i edukatorima.
Težnja mu je da istovremeno bude:
* vodič, da bi se objasnilo kako su i zašto pojmovi predstavljeni u Zajedničkom evropskom referentnom okviru postali neophodni evaluatorima;
* pomoć u usvajanju pomenutih pojmova (progresija, nivoi, deskriptori...)
* podsetnik, kako bismo se prisetili teorijskih aspekata vezanih za evaluaciju, već pomenutih u izdanju iz 1991. godine;
* oslonac, da bi se na osnovu tipskih listova mogle razraditi evaluacione aktivnosti na svakom nivou učenja i za svaku jezičku kompetenciju;
* instrument koji omogućuje da se povežu teorija i praksa.