Detalji
Knjiga Mediji i promocija participacije građana u lokalnoj samoupravi nastavak je višegodišnjeg kontinuiranog znanstvenog, ali i praktičnog rada na području odnosa s javnošću, te komuniciranja i uloge medija u promociji sudjelovanja građana u lokalnoj samoupravi, kao i same lokalne samouprave, autora dr. sc. Drage Martinovića. Iako je knjiga primarno smještena u kontekst komunikološke teorije i prakse i politologije obuhvaća i druge znanstvene oblasti ponajprije sociologiju medija i društva i pravo, te se može smatrati interdisciplinarnom analizom značaja i uloge medija u razvijanju participativne demokracije u općinama i gradovima kao jedinicama lokalne samouprave i kao takva bi trebala naći mjesto na studijima odnosa s javnošću, novinarstva, politologije, prava, kao i u jedinicama lokalne samouprave.
U knjizi su prikazani rezultati istraživanja provedena u jedinicama lokalne samouprave administrativnim sjedištima županija/kantonau Federaciji Bosne i Hercegovine, te gradovima u Republici Srpskoj Bijeljini, Prijedoru i BanjojLuci.
Indikatori povećanja razine sudjelovanja građana u odlučivanju u jedinicama lokalne samouprave, prema provedenom istraživanju, su informiranost građana, razvijenost nevladinog sektora, uloga medija kao najmoćnijih sredstava komunikacije, razina političke kulture i medijske pismenosti, zakonsko-pravne regulative sudjelovanja građana u odlučivanju i uvođenja informacijskih i komunikacijskih tehnologija, te ključni indikator razina i mogućnosti korištenja alata novih medija da bi se uspostavili novi modeli komuniciranja između tijela lokalne uprave i građana.
Rekli su o knjizi:
Knjiga Mediji i promocija participacije građana u lokalnoj samoupravi autora dr. sc. Drage Martinovića, napisana sociolektom savremene komunikologije, predstavlja doprinos razvoju komunikologije, posebno područjima političke komunikacije i komunikologije novih medija, lokalne samouprave, ali i procesima demokratske tranzicije bosansko-hercegovačkog društva. Rezultati istraživanja prikazani u knjizi predstavljaju značajan doprinos u razumijevanju komunikacijske varijable fenomena građanske participacije u lokalnoj upravi, s naglaskom na faktore izvrsnosti odnosa s javnostima utemeljenim na online medijima. Izvedena su veoma značajna i dragocjena uopćavanja koja obogaćuju fond naučnih informacija kako u komunikologiji novih medija tako i u politologiji. Ova knjiga, teoretičara i praktičara iz područja medija i lokalne samouprave dr. Drage Martinovića, predstavlja uistinu multidisciplinaran pristup promociji participacije građana kao jednom od temeljnih načela europskog upravljanja javnim poslovima uz korištenje medija, e-participaciji, demokraciji, zakonsko-pravnoj regulativi sudjelovanja građana u odlučivanju i kao takva bit će korisna ne samo akademskoj zajednici i teoretičarima medija, već i mnogo široj javnosti.
Iz recenzije dr. sc. Najila Kurtića, redovitog profesora na Filozofskom fakultetu Univerziteta u Tuzli
Uzeta u cjelini knjiga pod naslovom Mediji i promocija participacije građana u lokalnoj samoupravi autora dr. sc. Drage Martinovića predstavlja zaokruženu komunikološko-politološku naučnu studiju. U knjizi je izložena teorijska osnova lokalne samouprave i uloga novih medija i stvaranju uslova i pretpostavki za participaciju građana u odlučivanju o javnim poslovima u jedinicama lokalne samouprave u Bosni i Hercegovini. Izvedena sinteza empirijskog istraživanja omogućila je relevantnu naučnu spoznaju o dostignutom stepenu participacije građana u oblikovanju javnih politika na razini jedinica lokalne samouprave. Knjiga će biti od koristi za dalja istraživanja uloge medija i posebno novih medija u stvaranju pretpostavki za aktivno građanstvo u upravljanju javnim poslovima u lokalnim zajednicama. Knjiga će imati i svoje mjesto u edukaciji studenata komunikologije i politologije, kao i djelatnika na poslovima odnosa sa javnošću u opštinama i gradovima.
Iz recenzije dr. sc. Mirka Pejanovića, redovitog profesora na Fakultetu političkih nauka Univerziteta u Sarajevu