Detalji
Ova knjiga je spoj teorije i prakse odnosa s javnošću u jedinicama lokalne samouprave. Ovo je prva knjiga u Bosni i Hercegovini, sa ovom tematikom i sa studijama slučaja iz Bosne i Hercegovine. Autor Martinović na jedinstven način želi ovom knjigom nositeljima vlasti u općinama/gradovima i djelatnicima za odnose s javnostima uz interaktivno sudjelovanje građana, prezentirati teorijska i praktična iskustva općina/gradova u Bosni i Hercegovini, ali i razvijenog svijeta u domenu suvremenog općinskog/gradskog marketing menadžmenta komuniciranja sa građanima, sa županijom/kantonom, entitetima, državom i sa medijima.
U knjizi su prikazani rezultati istraživanja, odnosno rezultati ankete provedene sa službenicima za informiranje i odnose s javnošću u 41 jedinici loklane samouprave u Bosni i Hercegovini. Ukazane teoretske mogućnosti (vani primijenjene prakse), te empirijski utvrđeno stanje (slabosti sigurno ima, jer je to kod nas još uvijek novo područje) će u svakom slučaju biti dobar putokaz u daljnjem razvoju PR djelatnosti u jedinicama lokalne samouprave.
Rekli su o knjizi:
Već sama činjenica da je u postdaytonskoj Bosni i Hercegovini oskudna i teorija i praksa općinskog menadžmenta i PR-a, kao njegove upravne funkcije u gotovo povojnoj fazi, ovu knjigu čini rijetkim pionirskim pokušajem da afirmira teoretske i praktične premise utemeljenja općinskog PR-a, kao nezamjenjive „žile kucavice“ nužnog interaktivnog i proaktivnog komuniciranja općinskog/gradskog menadžmenta i građana na lokalnom nivou. PR se inače interdisciplinarno provlači kroz opće postavke komunikologije, marketinga i menadžmenta, poslovnog komuniciranja, socijalne psihologije, sociologije i politologije, pravne znanosti itd., te je ova multidisciplinarno inicirana knjiga i svojevrstan izazov da i ove znanstvene oblasti daju svoj obol (u demokratskim društvima nezaobilaznoj) PR djelatnosti, kako državnih tijela uprave i institucija uopće, tako i na nivou lokalne zajednice. Ova knjiga mr.sc. Drage Martinovića je sigurno dobra osnova/priručnik svim općinskim rukovodstvima, posebice općinskim i gradskim PR djelatnicima, studentima (poslovne/djelatne) komunikologije i odnosa s javnostima, ekonomije, te široj čitalačkoj publici (građanima).
prof. dr. sc. Besim Spahić, Univerzitet u Sarajevu
Knjiga mr.sc. Drage Martinovića „Komuniciranje jedinica lokalne samouprave s javnošću“ oslanja se teorijski na modernu literaturu iz odnosa s javnošću što omogućava čitateljima uvid u kompleksnost ove komunikacijske profesije. Istraživački aspekt popunjava prazninu i daje temeljne uvide u stanje profesije u lokalnoj samoupravi u Bosni i Hercegovini. Osvrćući se na budućnost odnosa s javnošću na ovom području (lokalna samouprava), autor nam ukazuje na važnost i mogućnosti PR-a. Da bi odnosi s javnošću u budućnosti imali značajnu ulogu u društvu iz autorova pristupa se prepoznaje potreba podizanja komunikacijskih kompetencija stručnjaka za odnose s javnošću, ali i razumijevanje menadžmenta s druge strane. Njihov odnos prema autoru treba biti win-win.
prof. dr. sc. Zoran Tomić, Sveučilište u Mostaru
Knjiga mr. sc. Drage Martinovića Komuniciranje jedinica lokalne samouprave s javnošću na osnovi proučavanja teorije, izvedbom dokaza na studijama slučaja i provedenim istraživanjima donosi praktično primjenjive zaključke, naputke i preporuke uz pomoć kojih je moguće poboljšati planiranje, pripremu, provedbu i analizu komunikacijskih veza samouprave i njezinih građana, u konkretnom društvenom i političkom okruženju, po političkom sustavu iznimno složenoj državi Bosni i Hercegovini. Zato kraj Martinovićevog djela i nije stvarni kraj, nego svojevrstan poziv na buduća istraživanja koja bi, zahvaljujući i ovoj knjizi, trebala pokazati brže pozitivne pomake u razvitku demokratičnosti po različitostima bogatog društva Bosne i Hercegovine.
Doc. Dr. Sc. Đorđe Obradović, Sveučilište u Dubrovniku